فرمانده انتظامی استان قم:

موزه دفاع مقدس باید مجموعه‌ای در تراز انقلاب اسلامی باشد

سردار «سید محمود میرفیضی» گفت: مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم باید با فرهنگ‌سازی مناسب، مرکزی همتراز آرمان‌های انقلاب اسلامی و حماسه ایثار و شهادت باشد.
کد خبر: ۴۰۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ - 06July 2020

موزه دفاع مقدس باید مرکزی در تراز انقلاب اسلامی باشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «سید محمود میرفیضی» فرمانده انتظامی استان قم در بازدید از مجموعه در حال تکمیل مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا فرمودند که پلیس باید در تراز انقلاب باشد یعنی اینکه هر اقدامی که صورت می‌گیرد، باید آرمان آن همترازی با ارزش‌ها و آرمان‌های عظیم انقلاب اسلامی باشد.

وی با تاکید بر اینکه بکارگیری نماد‌ها و المان‌ها در احداث موزه اصل گریزناپذیری است که باید بدان توجه شود، افزود: بحث فرهنگ سازی جبهه و جنگ و نیل به قله همترازی با انقلاب اسلامی و آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس در همه ابعاد، از اولویت و اهمیت بیشتری برخوردار است.

عضو شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به تاخیر در بهره برداری از مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم، عنوان کرد: این موضوع فرصتی است تا ضمن بازدید از استان‌های دیگر، نواقص و اشکالات مطرح شده در ساخت موزه‌های آن استان‌ها مدنظر قرار گیرد و از تکرار آن در روند تکمیل موزه قم جلوگیری شود.

وی با اشاره به اهمیت مخاطب شناسی و تنوع جامعه هدف و بازدیدکنندگان موزه انقلاب و دفاع مقدس، تصریح کرد: ضرورت دارد پیوست‌های لازم از جمله در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، تفریحی، دینی و انتظامی برای موزه در نظر گرفته شود تا بر اثرگذاری بیشتر آن در جامعه بیفزاید.

میرفیضی استفاده از همکاری گروه‌های مختلف مردم در بخش‌های محتوایی موزه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هر جا مردم پای کار آمدند، اعتماد سازی و موفقیت به اوج خود رسید و موجب مقبولیت و محبوبیت فراگیر شد کما اینکه در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نیز مردم عزیز به امر حضرت امام (ره) در همه صحنه‌ها حاضر می‌شدند.

وی با اشاره به رشادت نیرو‌های ژاندارمری و شهربانی در دفاع مقدس بخصوص روز‌های آغازین آن، خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه «علی والی» پلیس و قهرمان وزنه برداری بود که همان روز‌های نخست تهاجم دشمن به خرمشهر، به اسارت در آمد و ۱۰ سال در اسارت دشمن بعثی بود.

میرفیضی با ذکر این نکته که باب شهادت در نیروی انتظامی همچنان مفتوح است، ابراز کرد: باید در هر زمینه‌ای یاد و خاطره شهدا را نگهداریم و بخصوص در موزه دفاع مقدس، معرفی ایثارگری و رزم شهدای ناجا مدنظر قرار گیرد و مجموعه انتظامی استان در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه به جای ساختن دیوار، همواره باید به فکر احداث پل برای حل مشکلات جامعه باشیم، عنوان کرد: با توجه به روند رو به رشد هوشمند سازی و انفجار اطلاعات در جامعه، ضرورت دارد از بین رسانه‌های گروهی دیداری، شنیداری، گفتاری و نوشتاری، به رسانه دیداری و تقویت هویت بصری نگاه ویژه شود تا خدمات موثرتر و سریعتری در حوزه فرهنگ سازی به مردم که، ولی نعمتان انقلاب هستند، ارائه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار