مدیر هنری اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان خبر داد؛

ارسال 135 اثر از 42 هنرمند خوزستانی به چهارمین جشنواره ملی فانوس

مهدی پاک گفت: با توجه به سقف تعیین شده از سوی سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، 135 اثر در قالب‌های مختلف جشنواره توسط هنرمندان استان خوزستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که مورد ارزیابی و داوری قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۴۰۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷ - 06July 2020

ارسال 135 اثر از 42 هنرمند خوزستانی به چهارمین جشنواره ملی فانوس

«مهدی پاک» مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در اهواز اظهار داشت: جشنواره فانوس روشنگر مسیر فرهنگی هنری در عرصه تولید آثار هنری با موضوع دفاع مقدس است و مشوق هنرمندان انقلابی و فعال در این عرصه خواهد بود.

وی افزود : امیدواریم با برقراری ارتباط سازنده با این عزیزان هر سال شاهد حضور بیش از پیش هنرمندان جوان و مستعد در این جشنواره باشیم.

پاک با بیان اینکه استان خوزستان به عنوان مهد فرهنگ و هنر انقلاب و دفاع مقدس این ظرفیت را دارد تا در این حوزه‌ها، آثار تأثیرگذار و فاخری را تولید و به جامعه عرضه کند، گفت: در سومین جشنواره ملی «فانوس» آثار 10 هنرمند از این استان در رشته‌های تئاتر، فیلم مستند، نمایشنامه، فیلمنامه کوتاه، فیلمنامه و نمایش خیابانی به بخش داوری راه یافتند که در میان آثار داوری شده 3 هنرمند خوش درخشیدند و در مقام اول کشوری تندیس جشنواره را از آن خود کردند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فراخوان چهارمین جشنواره ملی فانوس در زمستان سال گذشته در استان اعلام شده است، افزود: موضوعات این جشنواره شامل شهیدان، جانبازان، آزادگان، رزمندگان و ایثارگران، مدافعان وطن، مدافعان حرم، مدافعان سلامت، مجاهدان جهاد و مقاومت اسلامی و خانواده‌های ایثارگران است.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: هنرمندان خوزستانی آثار خود را در قالب‌های تلویزیونی و سینمایی، رادیویی، موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، بخش ویژه مکتب سردار شهید «قاسم سلیمانی» و مدافعان سلامت و بخش آزاد به دبیرخانه چهارمین جشنواره ملی فانوس ارسال کردند و ان شاء الله در نیمه دوم سال اختتامیه جشنواره در استان فارس برگزار خواهد شد.

پاک خاطر نشان کرد: با توجه به سقف تعیین شده از سوی سازمان هنری و سینمایی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، 135 اثر در قالب‌های مختلف جشنواره توسط هنرمندان استان خوزستان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که مورد ارزیابی و داوری قرار خواهند گرفت.

وی در ادامه گفت: آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره با توجه به شرایط و مقررات جشنواره می بایست در سال 1398 تولید شده‌ باشند.

مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در پایان تاکید کرد: برگزاری جشنواره فانوس باعث ایجاد روحیه انقلابی و معنوی و نشاط فرهنگی در بین جوانان و نوجوانان خواهد شد و تاثیرات عمیقی بر فرهنگ و هنر استان خواهد داشت. امید است با پشتیبانی و حمایت‌ دستگاه‌های فرهنگی استان از هنرمندان، شاهد تولید آثار فاخر هنری در حوزه دفاع مقدس و غنی بخشی به این حماسه ماندگار باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار