آیت الله نوری همدانی مطرح کرد:

لزوم هم‌اندیشی علمای اسلام برای مقابله با توطئه‌های دشمنان و تکفیری‌ها

حضرت‌ آیت الله نوری همدانی آمریکا و صهیونیست را پشت پرده همه توطئه‌هایی دانست که علیه جهان اسلام شکل می‌گیرد و گفت: راه برون رفت از این توطئه‌ها تلاش برای بیداری همه مسلمانان و تقویت وحدت در میان آنان است.
کد خبر: ۴۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲ - 07February 2015

لزوم هم‌اندیشی علمای اسلام برای مقابله با توطئه‌های دشمنان و تکفیری‌ها

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار با ابراهیم زاک زاکی رهبر شیعیان نیجریه، اظهار داشت: آوازه خدمات، تعهد و شجاعت شما را شنیدهایم و از این که توفیق زیارت شما حاصل شد، خدا را شکر میکنم؛ صفا و صمیمیت در چهره شما موج میزند.

وی با اشاره به آیه«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» گفت: شما در طول این مدت توانستهاید در راه اسلام و برای رسیدن به اهداف بلند خود استفقامت به خرج دهید و در این راه سه فرزند خود را نیز تقدیم اسلام کردید؛ این کار شما واقعا فداکاری است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز دنیای اسلام دشمنان فراوانی دارد، ابراز داشت: البته شکل کار هر یک از آنها به ظاهر متفاوت است اما همه آنها هدف واحدی را دنبال میکنند و همگی علیه اسلام متحد هستند.

 حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر اینکه همه دشمنان اسلام در پشت پرده با آمریکا و صهیونیست در ارتباط هستند و از سوی آنها هدایت و حمایت می شوند، گفت: آنها در اروپا و آمریکا به مسأله اسلام هراسی دامن میزنند، در نیجریه بوکوحرام را درست کردند، در سوریه و عراق داعش را به جان مسلمین انداختند و در بسیاری از مناطق اسلامی سلفیها و تکفیریها را علم کردهاند.

وی تنها راه برون رفت جهان اسلام از این توطئهها را وحدت و ارتباط مستمر دانست و بیان داشت: باید جلسات مشترک مستمری میان علمای بلاد اسلامی برقرار باشد تا توطئههای دشمن را رصد کرده و در این زمینه چاره اندیشی کنند.

 این مرجع تقلید نهضت امام خمینی(ره) را الگویی مناسب برای مبارزه با استکبار جهانی دانست و گفت: امام(ره) دنباله رو انبیاء الهی بود و همانند آنها ابتدا ملت را بیدار کرد و سپس آنها را برای مبارزه با مستکبران هدایت و رهبری کرد؛ وظیفه ما در در حال حاضر این است که در مرحله اول برای بیداری ملتهای مسلمان و اتحاد بیشتر میان آنها تلاش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها