فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص):

رهبر معظم انقلاب اسلامی ۳۰۰ میلیون یورو به پروژه راه‌آهن «چابهار-زاهدان» اختصاص دادند

سعید محمد گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی۳۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی به پروژه راه آهن «چابهار-زاهدان» اختصاص دادند.
کد خبر: ۴۰۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۰ - 07July 2020

۳۰۰ میلیون یورو به پروژه راه‌آهن «چابهار-زاهدان» اختصاص یافتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در حاشیه بازدید از کارخانه تولید «تراورس» در زاهدان اظهار داشت: قرارگاه خاتم الانبیا (ص) این افتخار را دارد که در توسعه زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان در بخش‌های ترانزیتی اهم از بندر شهید بهشتی چابهار و راه آهن چابهار زاهدان و سایر پروژه‌های ترانزیتی فعالیت‌های عمده داشته باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: این پروژه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بندر اقیانوسی چابهار را به آسیای میانه و قفقاز وصل می‌کند همچنین این پروژه جزوی از طرح یک کمربند و یک جاده بزرگ می‌تواند باشد.

وی با اشاره بر اینکه این پروژه در سنوات گذشته شاید یک مقدار مورد غفلت قرار گرفته بود افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید ویژه‌ای بر روی این پروژه داشتند و علیرغم اینکه شرایط کشور شرایط مناسبی نبود اما ایشان به دلیل اهمیت ویژه‌ای که برای توسعه استان قائل بودند ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق ذخیره ارزی نیز به این پروژه اختصاص دادند.

وی عنوان کرد: از سال گذشته برای اینکه کلیه هشت کارگاه در طول مسیر راه آهن فعال شود علی رغم مطالبات زیاد این فعالیت‌ها آغاز شد خوشبختانه با کمک وزارت راه و شهرسازی توانستیم کلیه کارگاه‌ها را فعال کنیم و وعده‌ای که داده بودیم مبنی بر اینکه در نیمه تیرماه عملیات ریل گذاری رو شروع خواهیم کرد امروز محقق شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: ۷۳۰ کیلومتر طول مسیر راه آهن است که این مسیر به سه بخش تقسیم شده به طوری که ریل گذاری از سمت زاهدان تا خاش امروز اغاز و تقریباً روزی یک کیلومتر عملیات ریل گذاری در این مسیر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: مسیر دوم از چابهار به سمت ایرانشهر به زودی عملیات ریل‌گذاری آن آغاز می‌شود و نهایتاً در فاز سوم مسیر ایرانشهر تا خاش تکمیل می‌شود که ۳۹ دستگاه تونل دارد که بلندترین تونل حدود ۲۳۰۰ متر طول دارد و خیلی مناطق صعب‌العبور را باید بگذرانیم.

محمد با بیان اینکه بعد از رسیدن به زاهدان هرچند که به شبکه سراسری راه‌آهن این خط وصل می‌شود، گفت: برنامه بعدی این است که از زاهدان به سمت سه راه یونسی نزدیک تربت حیدریه اتصال برقرار و از آنجا این خط به سمت سرخس متصل شود.

وی عنوان کرد: پس از این یک مسیر مرزی دیگر هم به سمت میلک افغانستان که عملاً به سمت کشور افغانستان هم اتصال ریلی برقرار خواهد شد را در برنامه داریم که نهایتاً می‌بینیم یک رونق خیلی خوبی را در مسیر ترانزیتی و تجارت در استان برقرار می‌شود و به واسطه این قطعاً امنیت استان هم بسیار بهبود پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها