ویژه‌نامه «پشت پرده نقاب» منتشر شد

در چهلمین سالگرد کشف و خنثی‌سازی کودتای نقاب، ویژه‌نامه «پشت پرده نقاب» منتشر شد.
کد خبر: ۴۰۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۳ - 08July 2020

ویژه‌نامه «پشت پرده نقاب» منتشر شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس،  روز 18 تیر ماه 1359 کودتای نقاب توسط نیروهای انقلاب، کشف و خنثی شد. در چهلمین سالگرد شکست این کودتا ویژه‌نامه «پشت پرده نقاب» که به واکاوی ابعاد و پیامدهای این کودتا پرداخته است توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منشر شده است.

ویژه‌نامه «پشت پرده نقاب» برای نخستین‌بار با ارائه اسناد و خاطرات منتشر نشده، ناگفته‌های جدیدی از کودتای نقاب در سال 1359 را بازگو می‌کند.

«ناگفته‌های خلبانی که راز کودتای نقاب را فاش کرد» یکی از مهم‌ترین عناوین این ویژه‌نامه است. علاوه بر این «پشت پرده نقاب» به سؤال‌های بسیاری در رابطه با کودتا پاسخ می‌دهد.

بررسی ابعاد خارجی و حمایت کشورهای دیگر به ویژه امریکا و رژیم بعث عراق از کودتاچیان یکی دیگر از مسائلی است که بطور مشروح با استناد به خاطرات و اعترافات کودتاگران بدان پرداخته شده است.

بخش مشبعی از ویژه‌نامه «پشت پرده نقاب» پیامدهای داخلی کودتا و نقش گروهک‌های مختلف در این زمینه و همچنین واکنش‌های سیاسی جریانات مختلف را بررسی می‌کند. متن مشروح مذاکرات نمایندگان مجلس پس از کشف کودتا از مهم‌ترین اسناد مکتوبی است که برای اولین بار بطور مبسوط در این پرونده منتشر می‌‌شود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها