مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

اقتدار امروز نظام اسلامی و جبهه مقاومت از دستاوردهای دفاع مقدس است

سرهنگ «محمد حسن سلامی» گفت: دفاع مقدس الگویی متعالی برای بیداری اسلامی و روحیه مقاومت و جهادی که در کشورهای منطقه وجود دارد، برگرفته از دفاع مقدس ملت ایران است.
کد خبر: ۴۰۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷ - 16July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیر کل حفظ و نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در جلسه چهلمین سالگرد دفاع مقدس در شهرستان مهدیشهر اظهار داشت: دفاع مقدس اوج ایثار، از خودگذشتگی، ایمان، مردم ایران بود و ما باید تلاش کنیم روحیه جهادی و تفکر انقلابی را در ملت ایران به خصوص جوانان زنده نگه داریم.

سلامی گفت: موضوع دفاع مقدس صرفا بزرگداشت و گرامی‌داشت یک واقعه تاریخی بزرگ و با عظمت نیست بلکه بزرگداشت گنجینه و ثروت فرهنگی ناب و ارزشمند کشور است.

وی با تاکید بر اینکه اقتدار امروز نظام اسلامی، جبهه مقاومت و بیداری اسلامی همه از دستاورد‌های دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس الگویی متعالی برای بیداری اسلامی و روحیه مقاومت و جهادی که در کشور‌های منطقه وجود دارد برگرفته از دفاع مقدس ملت ایران است.

این مسئول با بیان این که اقدامات مردم در عرصه مباره با کرونا، یادآور دوران فرهنگ زیبای دفاع مقدس است بیان داشت: جهادگران و گروه‌های خودجوش مردمی در دوران دفاع مقدس اقدامات گسترده‌ای را انجام دادند و همان روحیه درحال حاضر نیز برای مقابله با کرونا در پیش گرفته شده است، که ایثارگری و فداکاری امروز، برگرفته از رشادت‌ها و مجاهدت‌های دیروز در دوران دفاع مقدس است.

وی در خصوص تشکیل کارگروه‌های تخصصی به مناسبت برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان سمنان از ۱۰ کارگروه فضای مجازی، نهاد‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و تبلیغاتی، شهرداری ها، ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس، نیرو‌های مسلح، خانواده، زنان، کودک و نوجوان، جوانان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و تشکل‌های مردم نهاد، بانک‌ها، اصناف و اقشار، تشکیل شده است.

سلامی ادامه داد: تاکنون ۱۷۰۰ برنامه به دبیرخانۀ چهلمین سالگرد دفاع مقدس ارسال شده که مشارکت و حضور فعال اقشار، اصناف و دستگاه‌ها اجرایی با محوریت حضور مردم و جوانان از اهداف برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در بازه زمانی سوم خرداد تا ایام دهه فجر است.

‌در این دیدار مقرر شد، تشکیل ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس به صورت منظم و ماهانه، حضور جوانان و پیشکسوتان دفاع مقدس در برنامه‌ها، گسترش محافل خاطره‌گویی، بازخوانی عملیات‌ها، تجلیل و سرکشی از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس شهرستان مهدیشهر، برگزاری دوره مجازی علوم و معارف دفاع مقدس ویژه کارکنان دستگاه‌های اجرایی مهدیشهر، مستند‌سازی اسناد و مدارک رزمندگان، جمع‌آوری خاطرات دفاع مقدس مورد توجه دو مجموعه قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار