وبگاه خبری آمریکایی؛

جغرافیای جدید مقاومت را «سید حسن نصرالله» تعیین می‌کند

رژیم صهیونیستی که با پیروزی در جنگ 1967 علیه اعراب دچار تکبر شده بود امروز خود در دست مقاومت قرار گرفته و این جبهه متحد مقاومت است که قواعد بازی را تعیین می‌کند.
کد خبر: ۴۰۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۲ - 09February 2015

جغرافیای جدید مقاومت را «سید حسن نصرالله» تعیین می‌کند

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «صدی الوطن» وبگاه خبری که از ایالت «میشیگان» در شمال آمریکا بروزرسانی میشود، نوشت: نقشه منطقه امروز به واسطه «مقاومت اسلامی» در لبنان تغییر کرده است و نزدیک است که مقاومت همان عاملی باشد که ترسیمش میکند.

این مسأله پس از آن اتفاق میافتد که دولتهای استعماری تعیینکننده نقشه منطقه بودند. همانطور که حدود یک قرن پیش توفقنامه «سایس-پیکو» بسته شد. بر اساس این توافق که میان نمایندگان انگلیس و فرانسه به نامهای «مارک سایس» و «جرج پیکو» امضا شد سرزمینهای عثمانی در پس شکستش در جنگ جهانی اول میان غربیها تقسیم شد و رژیم صهیونیستی با توافق «بالفور» در سال 1917 تشکیل گردید.

خنثی شدن طرح خاورمیانه جدید به دست مقاومت و شکست غرور رژیم صهیونیستی

 طرح «خاورمیانه بزرگ» که «جرج بوش» رئیسجمهور سابق آمریکا مطرح کرد برگرفته از طرح «خاورمیانه جدید» رئیس رژیم صهیونیستی و «شیمون پرز» نخستوزیر سابق بود. مقاومت این طرح را با پاسخ محکم به حمله اسرائیل علیه لبنان در سال 2006 نابود کرد و اینگونه شد که مقاومت این نقشه آمریکایی که «برنارد لویس» در دهه هشتاد آن را ترسیم کرده بود و محافظهکاران جدید از آن حمایت میکردند، خنثی نمود.

همانگونه که طرح آمریکایی- صهیونیستی خاورمیانه جدید توسط مقاومت نابود شد پاسخ حزبالله به عملیات اسرائیل در «قنیطره» (28 دی) که در آن 6 عضو حزبالله (از جمله «جهاد» فرزند شهید عماد مغنیه) و «محمد علی اللهدادی» سردار ایرانی به شهات رسیدند، بر اساس گفته سید حسن نصرالله گفت نیز در چهارچوب تغییر قواعد نبرد گنجانده میشود. تا اینکه این امر تحولی استراتژیک در درگیری با دشمن اسرائیلی باشد.

دشمن اسرائیلی که در جنگ 1967 توانسته بود اعراب را شکست دهد. در آن جنگ 6 روزه که از 5 ژوئن تا 10 ژوئن 1967 میان اسرائیل و کشورهای عربی مصر، سوریه، و اردن رخ داد و با پیروزی شکست اعراب به پایان رسید. این جنگ با حمله هوایی ناگهانی اسرائیلی به پایگاههای هوایی مصر در 5 ژوئن 1967 آغاز شد و اسرائیل طی 6 روز موفق شد تا کنترل نوار غزه و صحرای سینا را از مصر، قدس شرقی و کرانه باختری رود اردن را از اردن و بلندیهای جولان را از سوریه خارج کند. کشورهای عربی همچون عراق، عربستان سعودی، تونس، سودان، مراکش، الجزایر، لیبی و کویت نیز به اسرائیل اعلام جنگ داده و با اعزام نیروهای کمکی به یاری اردن، مصر و سوریه شتافتند. نتایج این جنگ در ساخت ژئوپلتیک منطقه تأثیرگذار بودهاست.

اما تکبر رژیم صهیونیستی در پی این پیروزی به ادعای خودش دو بار زیر پای مقاومت شکست. اولین بار در سال 1982 بود که به بیروت حمله کرد و با ایستادگی مقاومت، نظامیان و افسران رژیم برای اولین بار مجبور شدند از یک پایتخت عربی تنها چند روز پس از ورود عقب بنشینند و مقاومت با آزادکردن اراضی اشغال شده طی 22 روز درسی فراموش نشدنی به اسرائیل داد.

رژیم صهیونیستی در دست مقاومت

اسرائیل امروز دیگر کنترل اوضاع و جنگ و صلح را در دست ندارد بلکه خود در دست مقاومت قرار گرفته است. میدان عمل مقاومت از غزه تا ناقوره و مزارع شبعا و جولان افزایش یافته است و نیروی نظامی اسرائیل را از هم پاشیده است. سید حسن نصرالله لغو مرزهای جغرافیایی و تعیین یک جبهه نظامی واحد از مقاومت که در عراق و ایران ریشه دارد و نیز تغییر قواعد بازی در مبارزه با اسرائیل را اعلام کرد. به این ترتیب منطقه در نقشه جدید قرار گرفته که این امکان را برای مقاومت فراهم کرده که درهر زمان و مکانی دست به عملیات بزند و هر زمان مورد حمله اسرائیل قرار گرفت با اسرائیل یکی از رهبرانش را هدف قرار داد تمامی گزینهها برای استفاده مقاومت از آن در اختیار است.

عملیات حزبالله در مزارع شبعا از همین دست بود. پس از آنکه اسرائیل با حمله به «قنیطره» سوریه 6 عضو حزبالله به همراه سردار ایرانی را به شهادت رساند، حزبالله 10 روز بعد با عملیاتی دقیق و حسابشده کاروان نظامی ارتش اسرائیل در مزارع شبعا را هدف قرار داد و 17 نظامی اسرائیلی را کشت.

این یک تحول درمبارزه علیه رژیم صهیونیستی است. پاسخ حزبالله به حملات این رژیم باعث ترس شهرکنشینان و فرار آنها به پناهگاهها شده است و این کابوس دائما با آنهاست که مقاومت ممکن است از طریق تونلهای حفر شده خود را به سرزمینهای اشغالی برساند. اسرائیلیها فهمیدند باید تهدیدات سید حسن نصرالله برای درگیری آینده البته اگر اسرائیل قصد ماجراجویی دوباره داشته باشد، جدی بگیرند و اینکه حزبالله وارد الجلیل و شهرهای پس از الجلیل میشود حتمی است و خالی شدن شهرکهای شمال سرزمینهای اشغالی از سکنه اتفاق خواهد افتاد.

اطمینان نصرالله به سلاح مقاومت

اگر اسرائیل قصد جنگی جدید علیه لبنان را داشته باشد مقاومت برای آن آماده است و حزبالله همانطور که سید حسن نصرالله تاکید کرد، از آن بیمی ندارد.

رژیم صهیونیستی نیز از سلاحهای پیشرفته حزبالله از جمله موشک «فاتح 110» ایرانی که بُرد آن به 350 کیلومتر میرسد، نگران است زیرا می داند در هر جنگ احتمالی آینده حیفا و شهرهای بعد از حیفا از جمله «بانک اهداف» مقاومت خواهد بود .

امنیت اسرائیل که «آرییل شارون» نخستوزیر اسبق این رژیم ادعا میکرد تا مرزهای پاکستان ادامه دارد امروز در یک مساحت جغرافیایی کوچک محصور شده و دیواری حائل میان کرانه باختری و اراضی اشغالی در سال 48 بنا شده است. اما این تدابیر مانع از رسیدن مقاومت در هر نقطه از فلسطین اشغالی، هدف قرار دادن این اماکن با موشک یا بسته انفجاری نخواهد شد.

تسلیح کرانه باختری

الوطن افزود: کرانه باختری نیز همانطور که آیتالله سید علی خامنهای رهبر انقلاب اسلامی ایران گفت باید مسلح شود تا به شکل غزه که  دشمن مجبور به عقبنشینی از آن شد، درآید.

هم اکنون در مساحت 362 کیلومتری غزه نیروی نظامی قوی تشکیل شده است که در طول 3 جنگ 2008-2009، 2012 و 2014  در مقابل دشن صهیونیستی ایستاده است و علیرغم اینکه این جنگها چند هفته طول کشیده مقاومت از آن پیروز بیرون آمده است.

آنچه نصرالله در مراسم یادبود شهدای مقاومت از جغرافیای جدید مقاومت، تغییر قواعد درگیری و نیز ایجاد طرح جدید برای مقابله با رژیم صهیونیستی گفت در هفتهها و ماههای آینده آشکار خواهد شد و «مقاومت مردمی» که سید حسن نصرالله 2 سال پیش برای آزادی جولانی اشغالی از آن سخت گفت، امروز وجود دارد. هدف قرار دادن خودروی اعضای مقاومت در قنیطره چیزی جز یک عملیات پیشگیرانه علیه حزبالله نبود، اسرائیل با این عملیات قصد داشت مانع از رشد و نمو مقاومت در جولان شود تا آنچه در جنوب لبنان اتفاق افتاد تکرار نشود.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها