معرفی کتاب؛

«اندوه بی‌بی»

«اندوه بی‌بی»، کتابی با موضوع داستان کوتاه دفاع مقدس است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد چاپ شده است.
کد خبر: ۴۰۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ - 17July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، «اندوه بی‌بی» کتابی با موضوع داستان کوتاه دفاع مقدس است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد چاپ شده و در دسترس علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته است.

این داستان کوتاه در 28 صفحه به قلم «شهربانو پاک‌نژاد» به رشته تحریر درآمده و در شمارگان 1000 نسخه توسط انتشارات «فرهنگ مانا» به بازار نشر عرضه شده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

چه غروب دلگیری بود. روی لبه‌ی حوض نشست تا رقص ماهیان را به نظاره بنشیند. چه جنب و جوش عجیبی داشتند و یک جا ثابت نمی‌ماندند. حرکت ماهیان، پیرزن را به جوانی‌اش برده بود که صدای تیر و خمپاره، گوش فلک را کر می‌کرد. صدایی در حیاط خانه پیچید که می‌گفت: «بی‌بی! بی‌بی! من آمدم.» پیرزن سرگشته، برمی‌گردد که بگوید: «اوه... علیرضا تویی پسرم! برگشتی؟» ولی وقتی برمی‌گردد، به غیر از آوار چیزی نمی‌بیند...

در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم:

پیرزن رفت گوشه حیاط، زیر نخل بی‌سر که فقط تنه کوچکی از آن باقی مانده بود، ایستاد. نه از سایه خبری بود و نه از تخت. زیر سایه‌ی همان تنه‌ی باریک، نشست و تکیه‌اش را به آن داد و آرام اشک از چشمانش جاری شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها