وزیر دفاع:

پروژه دشمن برای لیبی‌سازیِ ایران/ در حوزه اقتصادی قدرتمند خواهیم شد

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به تحریم‌‌ها، از برنامه دشمن برای ایجاد آشوب در ایران و اجرای پروژه سوریه‌سازی و لیبی‌سازیِ کشورمان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ - 21July 2020

پیشکسوتان نیرو‌های مسلح در سخت‌ترین برهه‌ها از میهن اسلامی دفاع کردندبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در مراسمی از طرح‌های حمایتی، درمانی و توانمندساز بازنشستگان نیرو‌های مسلح رونمایی و همزمان از طریق ارتباط تصویری دو مجتمع رفاهی ـ تفریحی ویژه بازنشستگان نیرو‌های مسلح در استان گیلان را افتتاح کرد.

امیر حاتمی طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: تکریم و احترام پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت که عمر شریف خود را در راه اعتلای میهن اسلامی، اقتدار، امنیت و عزت کشور صرف کرده‌اند، امری ضروری و انکارناپذیر است.

وی با اشاره به طرح‌های رفاهی، حمایتی، درمانی و توانمندساز سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح (ساتا) تصریح کرد: این طرح‌ها در حوزه‌های «سامانه بازار اجتماعی کسب و کار‌های بازنشستگان نیرو‌های مسلح»، «مهارت‌افزایی و آموزش تخصصی مراقبت از سالمند»، «حمایت از اشتغال و کارآفرینی بازنشستگان و فرزندان نیرو‌های مسلح»، «پرداخت وام قرض‌الحسنه»، «فاز نخست طرح تحولی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک» و «سامانه سرآمد سازمان خدمات درمانی نیرو‌های مسلح» جهت توانمندسازی و خرسندسازی پیشکسوتان نیرو‌های مسلح در دستور کار ساتا قرار گرفته است.

وزیر دفاع گفت: بهره‌برداری از مجتمع رفاهی تفریحی نارنج متین چابکسر به مساحتی بالغ بر ۵۹ هزار مترمربع و هتل یاس متین انزلی در زمینی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع، در محیطی با نشاط و مطلوب و با امکانات به‌روز جهت ارائه خدمات رفاهی، تفریحی و اقامتی با پذیرش ۷۰۰ خانوار در روز را از اقدامات ارزشمند و جهادی سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح است.

امیر حاتمی با بیان اینکه سالانه حدود ۲۰ هزار نفر به مجموعه بازنشستگان نیرو‌های مسلح کشور افزوده می‌شود، عنوان کرد: ضرورت دارد با برنامه‌ریزی‌های ویژه به این قشر شریف و پرتلاش، بهترین خدمات را در کمال تکریم و احترام ارائه کنیم.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه و منزلت پیشکسوتان نیرو‌های مسلح و نیز تأکیدات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص تکریم و گرامیداشت بازنشستگان به‌عنوان قشر خدوم و تأثیرگذار در جامعه، اظهار داشت: پیشکسوتان نیرو‌های مسلح در سخت‌ترین برهه‌های ایران اسلامی با نثار عمر با ارزش خود از میهن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دفاع کردند.

وزیر دفاع با بیان اینکه تکریم بازنشستگان، پاسداشت زحمات فراوان این عزیزان است، افزود: برآورده کردن نیاز‌های مادی و معنوی، ارتقاء منزلت اجتماعی، هویت‌بخشی فردی و امنیت روانی بازنشستگان، موجبات حفظ سرمایه‌های اجتماعی کشور را تأمین خواهد کرد.

امیر حاتمی با قدردانی از طرح‌های رفاهی، حمایتی، درمانی و توانمندساز که توسط سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح آماده بهره‌برداری شده است، تصریح کرد: ساتا با ارائه این خدمات خرسندساز باید به گونه‌ای ایجاد آسایش و آرامش این گنجینه‌های ارزشمند عمل کند که محیطی عزتمند و پرنشاط پیش روی زندگی اجتماعی بازنشستگان عزیز قرار گیرد.

وی تأکید کرد: متولیان سازمان تأمین اجتماعی نیرو‌های مسلح باید تلاش کنند که با تدبیر و منطبق با نیازها، روحیات و اقتضائات بازنشستگان عزیز به گونه‌ای با بازنشستگان مواجه شوند که شروع بازنشستگی برای کارکنان نیرو‌های مسلح، آغاز زندگی جدید توأم با نشاط و شادابی باشد.

وزیر دفاع با بیان اینکه بخش مهمی از دوره خدمت بازنشستگان همزمان با دوران پرحادثه هشت سال دفاع مقدس و مبارزه جهت دفاع از میهن و آرمان‌های مقدس حضرت امام راحل (ره) گذرانیده‌اند، خاطرنشان کرد: دوران بازنشستگی که اغلب با کهولت سن، عوارض و بیماری‌های مختلف همراه است، می‌بایست بدون دغدغه‌ها و مسائل رفاهی، درمانی و معیشتی باشد.

امیر حاتمی احترام و اکرام پیشکسوتان امری ضروری دانست و گفت: خانواده‌های نیرو‌های مسلح از مسوولان وزارت دفاع توقع و انتظار دارند تا در حد امکان به نیاز‌ها و دغدغه‌های آنان پاسخ منطقی، بجا و به‌هنگام داده شود.

وی با بیان اینکه اجرای مأموریت‌های نیرو‌های مسلح حفاظت از تمامیت ارضی و یکی از عناصر مهم نیروی انسانی است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور ما بعد از انقلاب اسلامی با تهدیدات و مشکلات زیادی مواجه شد، همین پیشکسوتان بودند که در مقابل دشمنان سینه سپر کردند.

وزیر دفاع در ادامه با اشاره به کتاب یک نویسنده شیکاگویی گفت: رئیس ستاد مشترک وقت آمریکا در این کتاب آورده است «پس از حادثه ۱۱ سپتامبر تصمیم گرفتیم هفت کشور را از بین ببریم؛ شش کشور را با جنگ از بین بردیم، اما جمهوری اسلامی را به دلیل قدرت نظامیِ آن، نتوانستیم شکست دهیم. برای شکست ایران استراتژی خود را از استراتژی سخت به استراتژی نرم که همان تحریم‌های اقتصادی است، تغییر دادیم؛ انتظار داریم این تحریم‌ها موجب این شود که مردم به خیابان‌ها بیایند؛ در این‌صورت پروژه سوریه‌سازی را کلید خواهیم زد و اگر ایران تسلیم و خلع سلاح شد، پروژه لیبی‌سازی را کلید خواهیم زد».

امیر حاتمی گفت: آن روزی که ما با تحریم‌های اقتصادی و نظامی دست و پنجه نرم می‌کردیم، همین بازنشستگان بودند که سینه سپر کردند و جوانی و عمرشان را گذاشتند و حالا در عرصه دفاعی به جایگاهی رسیده‌ایم که دشمن اعتراف کرده است با اقدام نظامی نمی‌توان ایران را شکست داد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: با کار‌های اقتصادی صورت گرفته در ایران مطمئن باشید که در آینده نه‌چندان دور در حوزه اقتصادی، قدرتمند خواهیم شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها