نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

امام جواد (ع) نماد بصیرت‌افزایی و تبدیل تهدید به فرصت بودند

آیت‌الله «غلامعلی صفایی‌بوشهری» گفت: نهمین امام شیعیان حضرت جواد (ع) نماد استقامت، بصیرت‌افزایی و تبدیل تهدید به فرصت در شرایط سخت و پیچیده زمان خود بودند.
کد خبر: ۴۰۶۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ - 21July 2020

امام جواد (ع) نماد بصیرت افزایی و تبدیل تهدید به فرصت

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری»، رئیس شورای فرهنگ عمومی و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، در جمع مجازی خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت  شهادت حضرت جواد ائمه (ع) اظهار داشت: حضرت ثامن الحجج (ع) به عنوان ستاره دیگری از ستارگان درخشان عصمت و طهارت در مدینه طلوع کرد و جهان انسانیت را نور هدایت دیگری بخشید.

وی با بیان اینکه دوران بیست ساله امامت امام رضا (ع) با دو جریان فکری و حکومتی منحرف مهاجم به مکتب تشیع مواجه بود گفت: این امام همان در این مدت توانست با افشای اهداف آنان و اثبات امامت خود، آن جریان خطرناک را متوقف کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه مدت امامت نهمین پیشوای شیعیان به مدت 17 سال به طول انجامید، خاطرنشان کرد: خردسالی امام جواد (ع) که سبب خوشحالی مخالفان و نگرانی شیعیان شده بود، دلیل و برهانی قوی برای اثبات حقانیت شیعه شد و باعث اعجاب و تحسین و تعظیم دبگران و شادی و شعف، ایمانو قوت اعتقاد قلبی شیعیان گردید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در ادامه تصریح کرد: یکی از بزرگترین کارهایی که در زمان امامت پسر هشتمین پیشوای شیعیان حضرت جواد ائمه (ع) صورت گرفت، سازمان دهی و سامان بخشی تشکیلات وکلا و نمایندگان امام بود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه امام جواد (ع) که در درون خانه نیز محاصره و تحت کنترل بود گفت: امام جواد (ع) که آن تشکیلات استحکام خاصی بخشید و در پنهان توسط نمایندگان فقیه و آشنا و فکور به معارف اسلام و پارسا و پرهیزگار خود، مانند حضرت «عبدالعظیم حسنی (ع)، علی بن مهزیار اهوازی، احمد بن محمد بن ابی نصر بزنطی و ابوهاشم جعفری» تمام نقاط شیعه نشین، بلکه تمام جهان اسلام را هدایت کرد و زمینه مدیریت دینی و واگذاری امور شیعیان به فقیهان و نمایندگان در سالهای غیبت تا ظهور امام زمان (عج) را پی‌ریزی کرد.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه نهمین امام شیعیان حضرت جواد (ع) نماد استقامت، بصیرت افزایی و تبدیل تهدید به فرصت در شرایط سخت و پیچیده زمان خود بود افزود: دشمنان مکتب اهل بیت (ع) و اسلام راستین در مقابل شکست های پیاپی از نهمین پیشوای شیعیان حضرت امام جواد (ع) را تنها راه نجات خود در به شهادت رساندن آن امام دانسته و انجام دادند و شهادت آن امام (ع) بزرگترین ضربه شکست در قامت جنایتکاران شد.

وی با بیان این مطلب که امام جواد ائمه (ع) ادامه دهنده سیره رضوی و کرامت حسنی بود، تصریح کرد: حیات حضرت جواد ائمه (ع) مایه گسترش ایمان و بصیرت و شهادت آن امام همام موجب افشا و شکست دشمنان شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار