مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد خبر داد؛

برگزاری رویداد بین‌المللی «روح مقاومت»

حجت‌الاسلام «سالاری» با اشاره به ویژه‌برنامه چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: رویداد بین‌المللی «روح مقاومت» به میزبانی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۰۶۹۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۶ - 21July 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام «مظفر سالاری»، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد اظهار داشت: رویداد بین المللی روح مقاومت ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس به همت ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد ملی با هدف زنده نگاه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ترویج، زنده  نگاه‌داشتن و  تقویت جبهه مقاومت، بازخوانی و تبیین وصایای شهدا جهت عمل به سیره و منش شهدای عزیز برگزار می‌شود که این حرکت می‌تواند گامی استوار در راستای ترویج روح مقاومت و آشنایی با گنجینه‌های معنوی به منظور الگوسازی برای نسل نو و ارتقای فرهنگ عمومی جامعه است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد بیان کرد: محوریت آثار جهت شرکت در این جشنواره شامل وصیت‌نامه شهدا، امام، مرجیعیت و علما در وصیت‌نامه شهدا، نقش و جایگاه مسجد در تربیت جامعه و تقویت محور مقاومت، بحث مسجد در وصیت‌نامه شهدا و  توجه به امر به معروف و نهی از منکر در سیره شهدا است.

حجت الاسلام سالاری گفت: قالب‌های شرکت در این جشنواره نیز در بخش‌های فیلم موبایلی، نماهنگ، صوت و پادکست، عکس نوشت است که در این رویداد بین المللی وصیت‌نامه شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم  و شهدای مدافع وطن به مدت ۱۱۰ روز بازخوانی و در سطح جامعه و به ویژه نسل جوان تبیین و نهادینه می‌شود و  مردم با مطالب معنوی و راه‌گشای وصایای شهدای دیروز و امروز محور مقاومت بیش از گذشته آشنایی پیدا می کنند.

وی ادامه داد: این رویداد بین المللی از دوم تیر سال جاری تشکیل و از روز چهارشنبه ۱۴ خرداد مصادف با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) آغاز شده است و تا دوشنبه ۳۱ شهریور مقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس به مدت ۱۱۰ روز ادامه دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد همچنین با اشاره به اقدامات در زمینه گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدا در استان یزد گفت: ستاد استان یزد برنامه‌های مختلفی را در این زمینه پیگیری کرده است که از جمله آنها می‌توان به سه شنبه‌های تکریم اشاره کرد.

وی گفت: دیدار با خانواده شهدا، بازخوانی وصیت‌نامه شهدا، مسابقه کتاب‌خوانی با محوریت سیره شهدا از جمله برنامه‌های دیگر ماست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار