به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاعپرس، سید ابوالفضل پرپنچی مدیر کل کمیته امداد استان تهران در مراسم مجازی افتتاح چهارصدمین مرکز نیکوکاری اظهار داشت: هدف از افتتاح این مراکز همافزایی، نهادینهسازی و توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری بین آحاد مختلف جامعه در راستای حل مشکلات مردم است.
وی افزود: استفاده از توانمندی و ظرفیت خیران در کنار کمکهای مادی و معنوی کمیته امداد میتواند گام مثبتی در جهت خدمت به مردم و رفع مشکلات و آسیبهای اجتماعی محرومان و نیازمندان شود.
پرپنچی مراکز نیکوکاری را جبهه اصلی و خط مقدم صحنه مبارزه با فقر و جلودار رسیدگی به محرومان دانست و گفت: امیدواریم با افزایش این مراکز به هزار پایگاه تا پایان سال، بتوانیم خدمترسانی به جامعه را توسط خود مردم انجام دهیم و در این راستا استفاده از ظرفیتهای گروههای جهادی، بسیج، مساجد، خیران، معتمدین محلی و همافزایی آنها با کمیته امداد موجبات ارائه خدمات بهینه و هدفمند به نیازمندان را فراهم میسازد.
مدیر کل کمیته امداد استان تهران مراکز نیکوکاری را پل ارتباطی بدون واسطه بین نیکوکاران، خیران و نیازمندان توصیف و بیان کرد: اگر خدمات ارائه شده به نیازمندان به صورت صحیح اطلاع رسانی شود، اعتماد عمومی مردم، خیرین و همه عزیزانی که در جبهه مبارزه با فقر گام برمیدارند مضاعف شده و موجبات حمایتهای مادی و معنوی بالای آنان را فراهم میکند.
وی در پایان ضمن تشکر از آحاد مردم جامعه به خصوص مردم مومن و متدین تهران بزرگ که در برهههای حساس به مواسات و همدلی در کنار همدیگر با تعامل و مهربانی به ارتقاء فرهنگ انفاق و نیکوکاری اقدام کردهاند، خاطرنشان کرد: امسال پخت و توزیع یک میلیون و 60 هزار پرس غذای گرم در ماه مبارک رمضان، تهیه و توزیع 430 هزار بسته اقلام و مواد غذایی، تهیه و توزیع مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در راستای مبارزه با ویروس منحوس کرونا، اهدای جهیزیه، تامین و پرداخت هزینههای تحصیلی مددجویان نیازمند، تامین و پرداخت هزینههای بیمارستانی نیازمندان، کمک در ایجاد اشتغال، پرداخت تسهیلات، مشاوره در مباحث فرهنگی و اجتماعی با کمک مراکز نیکوکاری صورت گرفته است.
به گزارش دفاعپرس، حامد خیرخواهان رییس مرکز نیکوکاری شهدای مدافع حرم نیز در حاشیه این مراسم، مراکز نیکوکاری را محملی برای حضور و مشارکت کارآمدتر مردم در امورات خیر دانست و گفت: مساجد، مرکز ثقل، محور و پایگاه اینگونه اقدامات خیرخواهانه هستند.
وی شناسایی، ارتباط و تعامل با افراد تاثیرگذار مانند خیرین، معتمدین محلی و منطقهای، نهادها و سازمانهای دولتی و غیردولتی به منظور بهرهوری موثرتر از پتانسیلهای ذیقیمت آنها در راستای حل مشکلات محرومان را نقطه عطف خدمترسانی به نیازمندان دانست و آن را مایه مباهات و تفضل الهی در خدمتگزاری و نوکری مردم دانست.
انتهای پیام/ 112