رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا عنوان کرد؛

برخورد قاطع پلیس با محتکران کالا‌های بهداشتی/ کشف بیش از یک میلیون قلم کالای بهداشتی احتکارشده

سردار محمدرضا مقیمی با تأکید بر اینکه برخورد پلیس امنیت اقتصادی با محتکران، گرانفروشان و افراد فرصت طلبی که لوازم ضدعفونی و بهداشتی احتکارمی کنند قاطعانه خواهد بود، به آنها هشدار داد از این اقدام غیر قانونی و ضد ارزشی دست بردارند.
کد خبر: ۴۰۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ - 25July 2020

برخورد قاطع پلیس با محتکران کالا‌های بهداشتی/ کشف بیش از یک میلیون قلم کالای بهداشتی احتکارشدهبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا مقیمی» رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: از اسفند سال گذشته بیماری کرونا در کشور مردم را درگیر خود کرده است و در این میان افراد سودجو و فرصت‌طلب از فضا و التهاب به‌وجود آمده سوء استفاده کرده و اقدام به گران‌فروشی و احتکار کالاهای بهداشتی برای کسب سود و منفعت خارج از عرف اسلامی می‌کنند که ناراحتی و نگرانی هموطنان را به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه در موج اول و دوم شیوع کرونا پلیس امنیت اقتصادی به خوبی و قاطعانه با محتکران و اخلالگران بازار کالاهای بهداشتی در چارچوب قانون برخورد کرده است، افزود: در شرایطی که همه باید پشتیبان یکدیگر باشند تا بر بیماری کرونا غلبه کنیم این دسته افراد سودجو و فرصت‌طلب با خودخواهی تنها به فکر پر کردن جیب‌های خود بوده و سلامت و جان دیگران برایشان اهمیتی ندارد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی همه‌روزه همانند روزهای ابتدایی ورود ویروس کرونا به کشور فعالیت داروخانه‌ها و واحدهای صنفی عرضه‌کننده لوازم بهداشتی را زیر نظر دارد تا با شناسایی افراد فرصت‌طلب مانع دستیابی آنها به اهدافشان شود که خوشبختانه تا حد زیادی نیز موفق بوده است.

سردار مقیمی ادامه داد: در هفته گذشته کارآگاهان پليس مبارزه با جرايم اقتصادی پلیس امنیت اقتصادی در نقاط مختلف کشور در بازدید از دو هزار و 313 باب داروخانه، انبار و مرکز پخش کالاهای بهداشتی پس از شناسایی مراکز پخش متخلف، بیش از یک میلیون و 81 هزار قلم انواع کالای بهداشتی شامل انواع ماسک، دستکش، محافظ صورت (شیلد) لباس پزشکی (گان) به همراه یک هزار و 416 لیتر انواع ضدعفونی‌کننده (محلول، الکل و...) را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: در این راستا کارآگاهان پليس مبارزه با جرايم اقتصادی 55 باب مرکز پخش متخلف را پلمب و 13 محتکر را دستگیر کردند که پس از تشکیل پرونده کالاهای مکشوفه به وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی و محتکران دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل اداره تعزیرات در استان‌های هدف شدند.

سردار مقیمی ضمن اشاره به اینکه عزم و اراده پلیس امنیت اقتصادی و دستگاه قضایی برای برخورد با محتکران و اخلالگران اقتصادی امروز جدی‌تر از هر زمان دیگری است، گفت: پلیس امنیت اقتصادی به‌عنوان مدافعان امنیت اقتصادی کشور تا لحظه ریشه‌کن شدن بیماری کرونا در کنار مدافعان سلامت و مردم بوده و با اشراف اطلاعاتی مانع از اخلال در توزیع و عرضه کالاهای بهداشتی در کشور خواهد شد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از هموطنان خواست در صورت اطلاع و آگاهی از هرگونه فعالیت غیرقانونی اقتصادی و احتکار هرنوع کالا، موضوع را از طریق فوریت‌های پلیسی 110 به پلیس گزارش کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها