عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

چین می‌تواند به ما در عبور از تحریم‌ها کمک کند

علی اکبر کریمی با بیان اینکه چین یکی از قدرت‌های بزرگ جهان است، گفت: چین می‌تواند به لحاظ قدرت اقتصادی به ما در عبور از تحریم‌ها کمک کند. همچنین این کشور می‌تواند به لحاظ سیاسی و بین‌المللی همکار خوبی برای ایران باشد.
کد خبر: ۴۰۷۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ - 28July 2020

چین می‌تواند به ما در عبور از تحریم‌ها کمک کندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌و‌گو با میزان، در ارزیابی خود از سند راهبردی ایران و چین اظهار داشت: کشور چین همواره یکی از بزرگترین اقتصادهای برتر جهان را داشته و از دیر باز به عنوان یکی از شرکای تجاری ما شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه چین یکی از قدرت‌های نوظهور اقتصادی در جهان است و قرارداد ایران با چین آثار مثبتی در اقتصاد و صحنه جهانی خواهد داشت، افزود: همکاری راهبردی ایران با چین می‌تواند تأثیرات مثبتی در عرصه اقتصادی ما داشته باشد چراکه چین کشوری با نفوذ و همواره رشد اقتصادی مستمری داشته است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه چین در عرصه بین‌المللی هم یکی از قدرت‌های بزرگ جهان است، اظهارداشت: چین به جز تعاملات اقتصادی با غرب رقابت جدی با آمریکا و اروپا دارد.

کریمی با بیان اینکه چین می‌تواند به لحاظ قدرت اقتصادی به ما در عبور از تحریم‌ها کمک کند، بیان داشت: همچنین چین می‌تواند به لحاظ سیاسی و بین‌المللی همکار خوبی برای ایران محسوب شود.

وی با بیان اینکه ما به افزایش تعاملات اقتصادی و همکاری‌های صنعتی با چین احتیاج داریم تاکید کرد: ما می‌توانیم بخش اعظمی از صادرات خود اعم از صادرات نفتی یا غیرنفتی را به چین داشته باشیم.

منبع: میزان

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار