معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا خبر داد؛

اجرای مرحله اول طرح عملیاتی مبارزه با سرقت منازل/ افزایش ۲۰ درصدی کشفیات سرقت

سرهنگ رضا موذن از اجرای مرحله اول طرح عملیاتی مبارزه با سرقت منازل خبر داد و گفت: کشفیات سرقت در این مرحله از طرح، نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۴۰۸۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ - 29July 2020

اجرای مرحله اول طرح عملیاتی مبارزه با سرقت منازل/ افزایش ۲۰ درصدی کشفیات سرقتبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سرهنگ «رضا موذن» معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا با اشاره به هدف‌گذاری پلیس آگاهی ناجا برای تشدید مبارزه با سرقت، اظهار داشت: مرحله اول طرح عملیاتی مبارزه با سرقت منزل با هدف شناسایی و دستگیری سارقان حرفه‌ای و خریداران اموال مسروقه و ارتقاء ضریب احساس امنیت اجتماعی در سراسر کشور به مرحله اجرا درآمد و کشفیات سرقت در این مرحله از طرح، نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا همچنین تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های منزل در مراکز استان‌ها و کلان شهر‌ها به وقوع می‌پیوندد و در این بین، سرقت طلا و ارز توسط سارقان حرفه‌ای، فراوانی بیشتری نسبت به سایر اموال دارد.

سرهنگ موذن با بیان اینکه سرقت از منزل به جهت داشتن برخی ویژگی‌ها، همواره در کانون توجه سارقان است، خاطرنشان کرد: کم‌توجهی مالباختگان به نگهداری صحیح اموال با ارزش (طلا، جواهر، وجوه نقد، سکه و...) در منزل به جای سپردن آن‌ها به صندوق امانات، عدم توجه به نکات ایمنی (نصب سیستم‌های هشداردهنده و دوربین‌های مداربسته)، بی توجهی به تردد ساکنان و عدم اطمینان از بسته بودن درب‌های ورودی و پارکینگ‌ها و... را می‌توان ازجمله عوامل گرایش سارقان به سرقت از منازل نام برد.

این مقام انتظامی افزود: اگرچه اقدام‌های مقابله‌ای در برخورد با سارقان حرفه‌ای و خریداران اموال مسروقه با استفاده از تمام توان و امکانات موجود و مشارکت سایر رده‌های تخصصی ناجا در سراسر کشور در دستور کار پلیس آگاهی ناجا است؛ اما لازم است که شهروندان نیز به نکات ایمنی برای جلوگیری از سرقت توجه کرده و هرگونه تردد مشکوک افراد ناشناس را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار