در جلسه‌ای چهار جانبه و از طریق ویدیو کنفرانس تاکید شد؛

برگزاری هر چه با شکوه‌تر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام در منطقه آزاد اروند

انجام هر چه با شکوه‌تر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام در منطقه آزاد اروند خوزستان در دستور کار جلسه چهار جانبه‌ای قرار گرفت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.
کد خبر: ۴۰۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹ - 29July 2020

برگزاری هر چه با شکوه تر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام در منطقه آزاد اروند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، برگزاری هر چه با شکوه تر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه رسام در منطقه آزاد  اروند در دستور کار قرار جلسه امروز چهار جانبه‌ای قرار گرفت که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد. 

در این جلسه که با حضور سرهنگ «محمود سزاوار» رییس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، سردار «عباس یوسفی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، «حمید بحرینی» مدیر توسعه فرهنگی و هنری منطقه آزاد اروند و «حبیب الله مازندارانی» دبیر جشنواره رسام و از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد بر برگزاری هر چه با شکوه تر جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام تأکید شد.

در ابتدا سرهنگ «محمود سزاوار» به اهمیت برگزاری این رویداد بزرگ بین‌المللی در استان خوزستان، پایتخت دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: همه نسبت به خوزستان و مردمانش مدیون هستیم چرا که در هر نقطه از خاک این استان برای دفاع از میهن ایرانی اسلامی خون ها ریخته شده است.

وی افزود: با توجه به تفاهم نامه‌ای که با سازمان منطقه آزاد تجاری اروند و سازمان هنری و سینمایی دفاع مقدس منعقد شد، این جشنواره به میزبانی منطقه آزاد اروند در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد.

سردار «عباس یوسفی» نیز ضمن تبریک ایام ماه ذی الحجه گزارشی از پیگیری های استانی در خصوص جشنواره رسام و برنامه های هنری چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان خوزستان ارائه داد و گفت: از تمامی ظرفیت های استان خوزستان جهت هر چه با شکوه تر برگزار شدن این جشنواره استفاده خواهیم کرد و از برادران عزیزمان در منطقه آزاد اروند نیز که همواره در تلاشند که رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری را در سرزمین آبادان و خرمشهر که محور مقاومت ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس بوده را برگزار کنند، تشکر می‌کنم.

در ادامه این جلسه مجازی، «حبیب‌الله مازندرانی» ضمن بیان این نکته که اهمیت نقش خوزستان در دفاع مقدس همین قدر است که برای ورود به این استان باید وضو داشت، تصریح کرد: استان‌های مختلفی داوطلب میزبانی این رویداد مهم بین‌المللی بودند اما با تأکید مسئولین بنیاد حفظ آثار و سازمان منطقه آزاد تجاری اروند و استاندار خوزستان مقرر شد این جشنواره به‌طور دائم در منطقه خرمشهر و آبادان برگزار گردد.

دبیر جشنواره بین‌المللی رسام افزود: در دومین دوره جشنواره رسام از 108 کشور دنیا در بخش فیلم و فیلم‌نامه به جشنواره رسیده و شاهد رشد 22 درصدی آثار به جشنواره نسبت به دوره‌ اول هستیم.

وی گفت: داوری آثار، انجام‌شده و مقرر بود که اختتامیه این جشنواره در نیمه اول خرداد سال جاری برگزار شود که به دلیل شرایط کرونایی کشور این رویداد در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد.

به گزارش دفاع پرس؛ جشنواره بین المللی فیلم کوتاه رسام همه‌ساله به‌منظور بازشناسی نقش بی‌بدیل دوران دفاع مقدس در اقتدار، عزت و امنیت پایدار ایران اسلامی و شکل‌گیری فرهنگ مقاومت و ایثارگری امت اسلام در مقابله با عوامل و جریانات وابسته به نظام جهانی سلطه و انعكاس سيمای حماسه‌آفرینی، مقاومت و ایثارگری مردان و زنان قهرمان و دلیر ايران اسلامی، جبهه‌ی مقاومت اسلامی و پاسداشت مدافعان حرم و تعالی فرهنگ و هنر دفاع مقدس در بين فیلم‌سازان جوان، با رويكرد مدافعان وطن و مدافعان حرم و محور مقاومت در دو بخش اصلي فيلم (١8٠ ثانيه‌ای- مستند- داستاني-پویانمایی- نماهنگ) و فیلم‌نامه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار