به‌مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار؛

خبرنگاران؛ مدافعان واقعی سلامت در کنار کادر درمان

خبرنگاران و اهالی رسانه، امروز با توجه به شیوع ویروس کرونا، پرتلاش و باانگیزه در کنار کادر درمان، جزو مدافعان واقعی سلامت به شمار می‌روند که با اطلاع رسانی به‌موقع، حلقه واسط بین مسئولان و مردم هستند که میزان خسارت جامعه از ویروس منحوس کرونا به حداقل ممکن برسد.
کد خبر: ۴۰۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۵ - 05August 2020

گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس- امیر بشیرنژاد؛ هفدهم مرداد در تقویم رسمی کشور روز خبرنگار نامگذاری شده، روزی که به راویان اخبار و اطلاعات و آگاهی به جامعه اختصاص داده شده است. خبرنگاران با کمک رسانه در همه حال مهمترین دغدغه‌ای که دارند رفع مشکلات و معضلات جامعه و پیگیری از طریق مسئولین و متولیان امر است.

روز خبرنگار بهانه‌ای است که یک روز در سال به اهالی قلم تبریک‌ گفت و زحمات این قشر فداکار را ارج نهاد. اما این خود به تنهایی کافی نیست. خبرنگارانی که در همه حال در تهیه و تولید خبر فعالیت می‌کنند و برای رفع مشکلات و گرفتاری‌های جامعه تلاش می‌کنند اما متاسفانه در این میان کسی یا دستگاه و سازمانی نیست که پای درد و دل این قشر جامعه بنشیند و قصه پرغصه زندگی آنها را سنگ صبور باشد. 

خبرنگاران همیشه و  در همه حال حاضر و ناظرند. خبرنگاران؛ امروز و با توجه به شیوع ویروس کرونا پرتلاش و باانگیزه در کنار کادر درمان جزو مدافعان واقعی سلامت به شمار می‌روند که با اطلاع رسانی به موقع، حلقه واسط بین مسئولان و مردم هستند که میزان خسارت جامعه از ویروس منحوس کرونا به حداقل ممکن برسد.

 

خبرنگاران؛ مدافعان سلامت در کنار کادر درمان//////


بدون تردید از زمان شیوع ویروس کرونا نشر هزاران مطلب و صوت و فیلم و... در هر روز از سوی رسانه‌ها در جهت آگاهی صحیح مردم جهت آلوده نشدن و مقابله با ویروس کرونا کار مهم و قابل تقدیری است که شاید کمتر این رسالت و مسئولیت سترگ به چشم آمده است. با این حال بدون هیچ واهمه‌ای هر اتفاقی را به جان می‌خرند و در جریان ویروس کرونا بسیاری از همکاران رسانه ای به بیماری مبتلا شدند و یا جان شیرین را از دست دادند. 

کما اینکه در جنگ، سیل، زلزله، آتش سوزی و ... خبرنگار در همه حال حضور فعال و تاثیر گذاری داشته و دارد و تلاش می‌کند با ارائه اخبار و اطلاعات و آگاهی صحیح در کوتاهترین زمان ممکن به بهبود وضعیت موجود کمک کند.

بدون تردید دست به قلم و دوربین بُردن عشق می‌خواهد و علقه و علاقه‌ای است که در ذات یک خبرنگار است و گرنه به لحاظ مادی و مالی قشر خبرنگار از دیرباز با سیلی صورت خود را سرخ نگه داشته است. هنوز بحث بیمه و خدمات درمانی بسیاری ازخبرنگاران حل نشده و با مسائل و مصائب زیاد معیشتی دست و پنجه نرم می‌کنند. عزت نفس بالای خبرنگاران که جر لاینفک شان و شخصیت آنها است، باعث شده که همیشه خود را فراموش کنند و مشکلات و مسائل جامعه را اولویت بدانند.

در واقع خبرنگاران مصداق این شعر سعدی شیرازی‌اند که : من از بینوایی نیم روی زرد           غم بینوایان رُخم زرد کرد

هرساله  تعدادی زیادی خبرنگار در جهان قربانی جنگ، حوادث مختلف و ... می‌شوند که نشان می‌دهند خبرنگاری اگر سخت‌ترین شغل جهان نباشد جز چندتای اول مشاغل سخت و زیان‌آور به شمار می‌رود. هرچند نباید فقط آسیب جسمی و جانی را در نظر داشت چرا که قلم و اندیشه درگیری فکر و ذهن را هم به دنبال دارد و استرس و فشار روحی و روانی از مسائلی است که خبرنگاران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

روز خبرنگار فرصت مغتنمی است که یادی بکنیم از شهدای خبرنگار، مخصوصا جمع زیادی از خبرنگاران شهید هواپیمای سی ۱۳۰ ارتش که در نیمه آذرماه سال ۱۳۸۴ آسمانی شدند و همچنین شهیدان غلامرضا رهبر، سید مرتضی آوینی و... که روایتگر ایثار و حماسه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس بودند.

همچنین جا دارد یادی کنیم از خبرنگاران زیادی که بیشتر آن‌ها در جوانی به علت بیماری و حادثه دارفانی را وداع گفتند و در عمر کوتاه خود آثار مانا و اثرگذاری ازخود بجا گذاشتند مانند؛ روح‌الله رجایی، حسین حیدری، ایمان ابراهیم‌ بای‌سلامی، حنانه زاکانی، زهرا عبدالمحمدی، حسین جوادی، میلاد حجت‌الاسلامی و بسیاری دیگر از عزیزانمان که جایشان برای همیشه دربین اهالی رسانه خالی است و اسامی زیبای آنها در این مقال نمی‌گنجد.

به هرحال شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، در مزارشریف افغانستان بهانه‌ای شد که شورای فرهنگ عمومی کشور روزی را به خبرنگاران و اهالی رسانه اختصاص بدهد تا با گرامیداشت این روز شاید خستگی یکسال کار و فعالیت شبانه روزی آن‌ها ارج نهاده شود. در پایان ضمن خداقوت و تبریک این روز به دوستان و همکاران خود در سراسر کشور، آرزو داریم که همواره دوستان رسانه‌ای ما اعم از (خبرنگار، عکاس، فیلمبردار و...) راوی اخبار خوب و خوش یُمن باشند و مشکلات کاری و معیشتی این قشر سختکوش و زحمتکش جامعه مرتفع شود.

انتهای پیام/ 102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار