خبرنگار؛ هنرمند، آفرینش‌گر و تحول‌آفرین است

«محمدصادق کوچک‌زاده» رییس حوزه هنری یزد در پیامی روز خبرنگار را تبریک گفت: خبرنگاران؛ آفرینش‌گران تحول آفرینند که با اندیشه و قلم خویش در جهادی بی‌وقفه در راه شفاف‌سازی و اصلاح جامعه گام بر می‌دارند.
کد خبر: ۴۰۹۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ - 05August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «محمدصادق کوچک‌زاده» در پیامی به مناسبت روز خبرنگار با گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید «محمود صارمی» و تبریک روز خبرنگار، این روز شکوهمند را فرصتی گرانمایه برای قدردانی از زحمات و خدمات خالصانه خبرنگاران و اصحاب رسانه دانست. متن پیام به این شرح است:

«ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ»

در دفتر زمانه فتد نامش از قلم هر ملتی که مردم صاحب قلم نداشت

نوشتن درباره خبرنگار، تلاشگر ساعی و سخت‌کوش عرصه اندیشه و روشنگری، کاری بس دشوار و پیچیده است. خبرنگاری از جنس هنر است، هنرمندی چالاک و بی‌بدیل؛ او خلاقانه با کلمات، واژه‌ها و گفتار، دست به خلق خبر می‌زند و می‌کوشد تا با تلنگری، کژی‌ها و کاستی‌ها را عیان سازد که اصلاح شوند و نقاط قوت و توانمندی‌ها را برجسته می‌سازد تا نور امید، نشاط، سرزندگی و روح حقیقت‌طلبی و خودباوری را در جامعه بگستراند.

خبرنگاران؛ آفرینش‌گران تحول آفرینند که با تفکر ناب و قلم نافذ خویش در جهادی بی‌وقفه با هوشیاری، بی‌طرفی، امانت‌داری، دقت، درایت و صحت در مسیر شفاف‌سازی،رفع مسائل و مشکلات مردم و اصلاح جامعه گام بر می‌دارند.

خبرنگار با عزم و اراده‌ای راسخ در همه زمان‌ها و مکان‌ها حتی شرایط ناگواری چون کرونا، همواره در تکاپوست تا در راه حق و ترویج خیر به رسالت روشنگری خویش عمل نماید و بی‌تردید بخشی از سلامت جسمی، روانی، فرهنگی و فکری جامعه مرهون تلاش‌های شبانه‌روزی اوست.

خبرنگار؛ نگارگر و تصویرگر روزگار خویش است و چه زیبا رهبر فرزانه انقلاب درمورد این سفیران آگاهی و روشنگری فرمودند که بدون خبرنگار لحظه‌ها ماندگار نمی‌شود. «اگر زحمات شما [خبرنگارها] نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود... شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید.» همچنین می‌فرمایند: «خبرنگاران لحظات نابودشدنی و زوال یافتنی را تثبیت و ابدی می‌كنند».

به یقین در گام دوم انقلاب اسلامی نقش خبرنگاران و اهالی رسانه در تحول آفرینی، پیشرفت و توسعه همه جانبه میهن عزیز اسلامی، بالندگی و تابندگی اندیشه‌های سترگ اسلام ناب محمدی(ص) و نیز امیدآفرینی و ماندگاری رویدادها بیش از پیش برجسته و محسوس است که به مدد الهی و همت مضاعف اصحاب رسانه و آحاد جامعه محقق خواهد شد.

و اینک که 17 مرداد؛ روز بزرگداشت مقام خبرنگار با دهه امامت و ولایت و اعیاد خجسته قربان و غدیر خم؛ عید شعله افکنی بر اندیشه‌ها و امید آفرینی در دلها، مقارن گشته، ضمن تبریک این روز شکوهمند و این اعیاد فرخنده به جهادگران نیک‌اندیش جبهه آگاهی و اطلاع رسانی، یاد و خاطره همه شهدای عرصه خبر بویژه شهید محمود صارمی را گرامی می‌داریم و تلاش‌های صادقانه و خالصانه تمام فعالان این حرفه و هنر شریف در دیار دارالعباده و دارالعلم یزد به ویژه خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر را ارج می‌نهیم و از درگاه حضرت حق تداوم توفیقات آنها را در مسیر خدمت به اسلام و انقلاب آرزومندیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار