امام جمعه بوشهر:

امام هادی(ع) اجراکننده طرح نوین نظام مدیریت اسلامی است

 آیت‌الله «غلامعلی صفایی‌بوشهری» گفت: امام هادی(ع) طراح و اجراکننده طرح نوین نظام مدیریت اسلامی است که در سراسر سرزمین‌های اسلامی تاکنون همین روش ادامه دارد.
کد خبر: ۴۰۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۹ - 05August 2020

امام هادی(ع) اجراکننده طرح نوین نظام مدیریت اسلامی است

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی‌بوشهری» امروز در نشستی با تبریک میلاد دهمین پیشوای شیعیان اظهار داشت: امام دهم شیعیان در نیمه ذی‌الحجه سال  212 هجری قمری، در صریا از نواحی مدینه به دنیا آمد و با وجود خود، آسمان هدایت بشریت را روشنی دیگری بخشید.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه حضرت هادی‌النقی(ع) بعد از شهادت مظلومانه پدر بزرگوارش حضرت جواد ائمه(ع)، در 8 سالگی به منصب الهی امامت رسید گفت: تابش عظمت علمی و سخنان آسمانی امام هادی(ع) سبب بر حقانیت مذهب تشیّع شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به وضعیت سیاسی و اجتماعی عصر امام هادی(ع)، خاطرنشان کرد: دوران 34 ساله دهمین پیشوای شیعیان، با زمامداری 6 حاکم عباسی مصادف بود که در این راستا اختلافات داخلی عباسیان، هوس‌رانی درباریان، گسترش ظلم و بیدادگری در سطح وسیع جامعه، فساد اخلاقی حکمرانان، فشار اقتصادی، افشاگری و نهضت‌های علویان، سبب تزلزل و ناپایداری حکومت عباسی شده بود.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه خلفای عباسی نهضت‌های علویان را سرکوب می‌کردند تصریح کرد: خلفای عباسی برای حفظ حکومت ظالمانه خویش، با کوچک‌ترین حرکت اسلام خواهانه مردم و شیعیان، بی‌رحمانه برخورد نظامی و به طرز وحشیانه ای نهضت‌های علویان را سرکوب می‌کردند.

وی با اشاره به مقابله با تهاجم تخریبی و تحریفی دشمنان داخلی و خارجی اسلام خاطرنشان کرد: حضرت امام هادی(ع) در یکی از بحرانی‌ترین شرایط فرهنگی-سیاسی تاریخ اسلام عهده‌دار امامت شد و این امام همام با برنامه‌ریزی دقیق راهبردی در عرصه مقابله با تهاجم تخریبی و تحریفی دشمنان داخلی و خارجی اسلام به مقابله پرداخت و سبب حفظ و صیانت اسلام ناب محمدی(ص) شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه روش امام هادی(ع)  همچنان ادامه دارد گفت: امام هادی(ع) طراح و اجراکننده طرح نوین نظام مدیریت اسلامی است که در سراسر سرزمین‌های اسلامی تاکنون همین روش ادامه دارد.

امام جمعه بوشهر،امام هادی(ع) را نماد عصمت، بصیرت و مجاهدت همه جانبه فرهنگی، سیاسی و اسلامی دانست و اظهار کرد: دین مبین اسلام و مجاهدت‌های فرهنگی و سیاسی تمامی اهل بیت رسول الله(ص) ریشه در غدیر و ولایتمداری دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار