در آستانه سالروز تشکیل سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس صورت گرفت؛

رونمایی از دو کتاب «قم در ۸ سال دفاع مقدس» و «چند ثانیه تا شهادت»

دو کتاب تاریخ شفاهی «قم در ۸ سال دفاع مقدس» و «چند ثانیه تا شهادت» در آستانه ۱۶ مرداد سالروز تشکیل سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قم رونمایی شد.
کد خبر: ۴۰۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ - 05August 2020

رونمایی از دو کتاب «قم در ۸ سال دفاع مقدس» و «چند ثانیه تا شهادت»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین رونمایی از دو کتاب تاریخ شفاهی «قم در ۸ سال دفاع مقدس» و «چند ثانیه تا شهادت» امروز همزمان با سالگرد تشکیل سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با حضور نویسندگان کتب مذکور و حجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم رونمایی شد.

کتاب «چند ثانیه تا شهادت» خاطرات عزت الله عاشوری مسئول مهندسی لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) است که به قلم «علیرضا صداقت» نوشته شده است.

عاشوری از سال ۱۳۵۹ عضو سپاه شده و در عملیات فرمانده کل قوا در سال ۶۰، فرمانده دسته بوده است. وی در سال‌های بعد در سمت معاون مهندسی لشکر ۱۷ و از سال ۶۴ قبل از عملیات والفجر ۸، فرماندهی مهندسی را بر عهده داشته و تا عملیات والفجر ۱۰ در خرمال عراق در این سمت بوده است.

عنوان کتاب چند ثانیه تا شهادت برگرفته از موقعیتی است که راوی در مسیر بانه به سردشت در حال تردد بوده و در کمین ضد انقلاب قرار می‌گیرند، اما مین کارگذاشته شده، یکی دو ثانیه پس از عبور خودروی وی منفجر می‌شود و علیرغم انفجار خودرو، آسیبی به وی نمی‌رسد.

کتاب تاریخ شفاهی «قم در ۸ سال دفاع مقدس» روایت «سید جواد محمد الحسینی» از بمباران شهر قم در اول بهمن سال ۱۳۶۵ است که در آن روز، جمع زیادی از مردم بیگناه در سه راه بازار قم به شهادت رسیدند. الحسینی در این کتاب مصور ۹۵ صفحه ای، به روایت شاهدان عینی و بازماندگان این حادثه و به طور ویژه شهادت دانش آموزان گروه سرود مدرسه راهنمایی قطب راوندی می‌پردازد.

به گفته وحید رسولی معاونت ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، آیین رونمایی از دو کتاب فوق در آستانه ۱۶ مرداد سالگرد تشکیل سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس برگزار شد، اما بدلیل محدودیت‌های کرونایی، تعداد محدودی در این آیین حضور داشتند.

همچنین در این مراسم از راویان و نویسندگان دو کتاب مذکور تقدیر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها