یادداشت/ حامد افروغ

«شکست آمریکا در سازمان ملل» بارقه‌ای از قدرت ایران

شکست آمریکا در سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ثابت کرد که ملت ایران راهی جز قوی شدن برای تقابل با استکبار ندارد و شکست امروز آمریکا نیز بارقه‌ای از قدرت ایران بزرگ است.
کد خبر: ۴۱۰۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ - 15August 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ‌ حامد افروغ؛ پررنگ‌ترین و حساس‌ترین مقطع دوران دفاع مقدس را می‌توان صدور قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل برای بستن پرونده جنگ تحمیلی حزب بعث عراق علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران دانست. مقطعی که هم جام زهر را به امام امت خوراند و هم سنگینی حضورش در تاریخ کشور، به روشنی ملموس است.

آنچه که فارغ از تحلیل‌ها و بررسی‌های کارشناسی و نظامی و حتی سیاسی می‌تواند راهگشای مسیر تعالی و رشد ملت ایران باشد، تحلیل محتوایی و رفتارشناسانه آن دوران است. دورانی که هر چه بیشتر جلو می‌رویم، خیرات و برکات آن جنگ ناخواسته را بیش از قبل نمایان می‌کند و بر گزینه استقامت و مقاومت در برابر سختی‌ها تاکید می‌کند.

شب گذشته سازمان ملل دوباره صحنه رویارویی علنی و صریح انقلاب اسلامی و استکبار جهانی بود، صحنه‌ای که بی شباهت با ایام تصویب قطعنامه ۵۹۸ نبود؛ اما این‌بار یک تغییر ماهوی در این رویارویی وجود داشت و آن هم قدرت فزاینده ایران برای مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا بود. قدرتی که رهین خون‌های پاک به ناحق ریخته جوانان این مرز و بوم بر پای درخت تناور مقاومت و عزت است.

انقلاب اسلامی که امروز مانند سپری قوی بر پیکر رنجور ایران بزرگ نشسته است، بر اساس سیاست‌های مقاومتی و ظلم‌ستیزانه‌اش ثابت کرده، بهترین مسیر را برای رشد و تعالی ملت ایران در نظر دارد و مانند اسلام که برترین برنامه تعالی بشر است، در مبانی و راهبرد‌ها مشکلی ندارد چرا که هر جا به مبانی انقلاب عمل کردیم عزت یافتیم و هر جا کوتاه آمدیم، باختیم، و به قول قدما «اسلام به ذات خود ندارد عیبی ... هر عیب که هست از مسلمانی ماست».

مع‌الوصف قدرت بازدارندگی ایران امروز برای شکست دسیسه‌های غرب، بار دیگر خود را در صحنه سازمان ملل به رخ استکبار کشید تا بداند هر چه ملت ایران به مبانی انقلاب اسلامی بیشتر ملتزم و معتقد باشد، بیشتر رشد یافته و کمتر دشمنی جرات درگیری با آن را خواهد یافت.

پیش از این هم در یکی از سخنرانی‌ها، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی بر ضرورت قدرت یافتن برای تقابل با دشمن تاکید کردند که حاکی از نگاه عمیق، درست و مسال‌شناسی دقیق معظم له دارد تا بتواند از رهگذر این سیاست، راه را برای آینده روشن ملت ایران بگشاید.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار