آزاده هشت سال دفاع مقدس:

اطاعت از ولایت رمز پیروزی است/ لزوم ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس در بین همه نسل‌ها

آزاده هشت سال دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته از قیام امام حسین(ع) در عاشوراست، گفت: ولایت‌مداری و ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس در بین همه نسل‌های جامعه ما رمز پیروزی است.
کد خبر: ۴۱۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷ - 16August 2020

اطاعت از ولایت رمز پیروزی است/ لزوم ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس در بین همه نسل‌ها«علیرضا حسنی» آزاده هشت سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: پدر و مادرم راضی نبودند که به جبهه بروم با رضایت گرفتن از ایشان به جبهه اعزام شدم.

وی با بیان اینکه دو ماهی که در جبهه کردستان حضور داشتم دانش‌آموز بودم، ادامه داد: با توجه به شرایط خاص جنگ در کردستان و شرایط بدی آب و هوا به‌خصوص در زمان بارش برف خیلی از کوموله‌ها بیشتر رزمندگان را به شهادت می‌رساندند که بعد از دو ماه مجدد به بیرجند بازگشتم.

این آزاده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه در پنجم اسفند سال 1360 به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس جنوب اعزام شدم، افزود: آخرین بار برادر شهیدم را در پادگان شهید نخریسی دیدم که من برای عملیات فتح‌المبین به جنوب اعزام و اسیر شدم.

حسنی با اشاره به شروع عملیات فتح‌المبین در دوم فروردین سال 1361 و با رمز یا زهرا(س)، عنوان کرد: 400 نفر از دوستان در عملیات فتح‌المبین شرکت کردیم که از این تعداد 350 نفر مجروح شده بودند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که به اسارت درآمدم مجروح شده بودند و برای درمان ما را به شهر العماره بردند، عنوان کرد: خیلی از رزمندگان با توسل به حضرت زهرا(س) توانستند اسارت و شکنجه‌های بعثی‌ها را تحمل کنند.

آزاده دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش و تأثیر فرهنگ دفاع مقدس بر نسل جدید انقلاب، عنوان کرد: برای ماندگاری این فرهنگ ابتدا باید منویات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص این فرهنگ معنوی وماندگار مورد توجه قرار گیرد.

حسنی توزیع و نشر فرهنگ دفاع مقدس را مهم دانست و ادامه داد: این فرهنگ باید در سطح جامعه همگیر و اهداف آن را برای همه اقشار بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس و فرهنگ آن برگرفته از قیام سرخ امام حسین(ع) و قیام عاشورا است، اضافه کرد: دفاع مقدس مدرسه عشق با معبود بود و اگر این فرهنگ در جامعه نشر و همه گیر شود نشاط جامعه و آن را فعال‌تر خواهد کرد.

آزاده دوران دفاع مقدس متذکر شد: ایثار، گذشت، بصیرت، ولایت‌مداری، آگاهی در فرهنگ دفاع مقدس موج می‌زند لذا اگراین فرهنگ در جامعه نشر پیدا کند و با اطاعت از ولایت ما را به کشتی نجات خواهد رساند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار