چهل‌سالگی سرو/ رئیس سازمان صدا و سیما مطرح کرد؛

فعالیت ۱۲۰ شبکه معاند ماهواره‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران/ رسانه ملی رابطه خوب و تنگاتنگی با نیرو‌های مسلح دارد

عبدالعلی علی‌عسگری در نشست هم‌اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیرو‌های مسلح و مدیران رسانه ملی (ویژۀ گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس) با بیان اینکه امروز بیش از ۱۲۰ شبکه معاند ماهواره‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران فعال هستند، گفت: صدا و سیما رابطه خوب و تنگاتنگی با ارتش، سپاه، ناجا، بسیج و وزارت دفاع دارد.
کد خبر: ۴۱۱۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ - 16August 2020

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «عبدالعلی علی‌عسگری» رئیس سازمان صدا و سیما در نشست «هم‌اندیشی و هماهنگی فرماندهان نیرو‌های مسلح و مدیران رسانه ملی» (ویژۀ گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس) که امروز (یکشنبه) در محل ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، با بیان‌ اینکه ستاد کل نیروهای مسلح نقش محوری و کلیدی در تعیین اقتدار نظامی جمهوری اسلامی دارد، اظهار داشت: امروز خوشبختانه به‌واسطه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، شاهد یک امنیت مقتدرانه و عزت‌مندانه ذیل فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سطح منطقه هستیم.

وی به لزوم هماهنگی هرچه بیشتر رسانه ملی با نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: صدا و سیما همواره رابطه خوب و تنگاتنگی با ارتش، سپاه، ناجا، بسیج و وزارت دفاع داشته است و همواره برای انجام کار رسانه‌ای صحیح، در خدمت مجموعه نیروهای مسلح بوده است.

رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص شرایط امروز جهان و جایگاه متعالی ایران گفت: خوشبختانه ما امروز در شرایط جنگی نیستیم بلکه در شرایط صلح قرار داریم و خدا را شاکریم که با اقتدار به سمت هدف حرکت می‌کنیم اما جنگ رسانه‌ای و نرم وجود دارد که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر اهمیت مقابله با آن تاکید دارند.

علی‌عسگری خاطرنشان کرد: دشمن می‌داند اگر با جمهوری اسلامی وارد جنگ نظامی شود توان رویارویی ندارد لذا آن‌ها روش فروپاشی از درون را دنبال می‌کند؛ روشی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها از آن بهره می‌برند. امروز دشمن بیش از ۱۲۰ شبکه ماهواره‌ای برای تاثیرگذاری بر ایران فعال کرده است تا بتوانند رسانه ملی کشورمان را بی‌اثر کنند؛ آن‌ها با امکاناتی که در اختیار دارند پیش می‌روند اما خوشبختانه تاکنون به هدفشان نرسیده‌اند چراکه در نظرسنجی‌ها ۸۰ تا ۹۰ درصد مردم، مخاطب رسانه ملی هستند.

پیشرفت‌‎های امروز کشور به برکت دفاع مقدس است/ صدا و سیما رابطه تنگاتنگی با نیروهای مسلح دارد

وی تقابل سازمان صدا و سیما با رسانه‌های معاند را عرصه واقعی جنگ نامتعارف دانست و عنوان کرد: به لطف الهی و با غیرت و همت جمعی در برابر تبلیغات منفی دشمن ایستادگی کرده‌ایم و خوشبختانه بدنه رسانه ملی، بدنه‌ای انقلابی و صبور است که پای ارزش‌های انقلاب ایستاده است و کارش را تاپایان دنبال می‌کند و در جریان این جنگ نرم، خودمان را در تعامل با ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان همراه خواهیم کرد.

رئیس رسانه ملی از پخش برنامه‌های مختلف این سازمان به صورت بین‌المللی خبر داد و اظهار داشت: به دلیل همسایگی با 15 کشور منطقه، لزوم رساندن پیام جمهوری اسلامی ایران از طریق رسانه ملی وجود دارد و به همین دلیل ما تلاش داریم تا صدای کشورمان را به همسایگان منطقه برسانیم.

علی‌عسگری بر لزوم تبیین اقتدار نظامی کشور تاکید و خاطرنشان کرد: دفاع مقدس به‌عنوان بخش مهمی از انقلاب اسلامی، هویت مهم کشور است که عامل بقای ما بوده و خواهد بود، لذا دفاع مقدس منشا اعتماد ملت به خودش شد؛ وقتی کشوری اعتماد به نفس نداشته باشد موجب می‌شود با رژیم کودک‌کش صهیونیستی وارد عادی سازی روابط شود که نمونه آن‌را در منطقه شاهدیم.

وی ادامه داد: دفاع مقدس به ما آموخته که روی پای خودمان باشیم و هستیم. معتقدیم اگر در صنعت دفاعی، سازندگی و علم پیشرفت داشته‌ایم، به برکت نیروهای مسلح و دفاع مقدس شکل گرفته که امیدواریم بتوانیم بیشتر از ثمرات آن بهره‌مند شویم.

معاون سیمای رسانه ملی: برنامه‌های چهل‌سالگی را با بیانیه گام دوم گره خواهیم زد

سپس «مرتضی میرباقری» معاون سیمای سازمان صدا و سیما در سخنانی دفاع مقدس را برای کشورمان یک سرمایه‌ بی‌نظیر دانست و اظهار داشت: سرمایه‌ای که طی چهل سال گذشته به‌دست آورده‌ایم حتی در بُعد رسانه‌ای نیز یک تجربه بی‌نظیر است که باید مورد بهره‌برداری صحیح قرار گیرد.

وی گفت: اگر بخواهیم درباره اصل جنگ، چگونگی عملیات‌ها و چرایی آن‌ها در رسانه سخن بگوییم، مستندات زیادی وجود دارد اما انتقال این مفاهیم به زبان هنر و رسانه که بتواند تاثیرگذار باشد اتفاق مهم‌تری است که همواره برای دست‌یابی به آن با مشکلاتی روبرو هستیم چراکه رسانه و هنر زبان حساسی است و برای انتقال آن باید زبان درست را به‌کار گیریم.

پیشرفت‌‎های امروز کشور به برکت دفاع مقدس است/ صدا و سیما رابطه تنگاتنگی با نیروهای مسلح دارد

معاون سیمای سازمان صدا و سیما به تلاش برای ساخت آثار تلویزیونی فاخر درخصوص شهیدان بروجردی، صیاد شیرازی و باکری اشاره کرد و افزود: پروژه‌های بسیاری را برای شهیدان کشورمان کلید زده‌ایم اما در مراحل مختلف تولید با مشکلاتی روبرو شده‌ایم که نهایتا موجب توقف آن‌ها شده است. امروز در رسانه ملی اثر فاخری درباره سلمان فارسی در دست تولید است، سلمان شخصیتی است که روایت‌های مستند اندکی از او در دست داریم اما توانسته‌ایم یک اثر فاخر از ایشان در دست تولید داشته باشیم چراکه زمان زیادی از دوران حیات او سپری شده، این اتفاق درخصوص شخصیت‌های معاصر و دفاع مقدس محقق نشده است در حالی که زمان کمی از دوران شهادت آن‌ها گذشته و هنوز روایت‌های زیادی پیرامون آن‌ها وجود دارد.

میرباقری به برنامه جامع رسانه ملی برای چهل سالگی دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در حوزه سیما به طور ویژه برنامه‌هایی را برای چهل سالگی دفاع مقدس در دستور کار داریم که آن را با بیانیه گام دوم انقلاب پیوند خواهیم داد، لذا صدا و سیما در سال‌جاری مهم‌ترین برنامه‌ها را به چهل سالگی دفاع مقدس اختصاص داده است.

وی رابطه امام راحل و امت، مدیریت جهادی، بسیج مردمی و سبک زندگی را بخشی از مهم‎ترین سرفصل‌های برنامه‌سازان رسانه ملی به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس معرفی کرد و تصریح داشت: پخش برنامه‌ها چهل سالگی دفاع مقدس از ۱۲ شهریور با تکرار برنامه‌های کوتاه با موضوع دستاوردهای دفاع مقدس آغاز خواهد شد. البته در این موضوع ساخت سریال و انیمیشن زمان‌بر است لذا بیشتر برنامه‌های گفت‌وگو محور و میزگرد را در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون سیاسی رسانه ملی: تولید محتوا متناسب با نیاز جامعه برای چهل سالگی دفاع مقدس

در بخش دیگری از این نشست «مجید آخوندی» معاون سیاسی رسانه ملی در توضیحاتی در خصوص انعکاس اخبار نظامی در رسانه ملی گفت: رسانه ملی در انعکاس اخبار نظامی نمی‌تواند منفعل باشد و انتشار اخبار این حوزه یک اصل است و اگر در این جنگ رسانه‌ای کُند عمل کنیم، مرجعیت رسانه‌‌ای را از دست خواهیم داد.

وی سرعت در پخش اخبار توسط رسانه ملی را یک اصل مهم دانست و تاکید کرد: اگر در سرعت روایت‌گری عقب باشیم، بازنده خواهیم بود لذا در حوزه تولید محتوای خبری باید طوری عمل کنیم که مرجعیت داشته باشیم؛ در خصوص تولیدات مربو ط به دفاع مقدس نیز امسال در چهل سالگی دفاع مقدس به‌نظر می‌رسد باید نیازهای جامعه را درنظر بگیریم و متناسب با آن‌ها تولید داشته باشیم.

معاون صدا: پرده‌خوانی عملیات‌های دفاع مقدس در رادیو

«حمید شاه‌آبادی» معاون صدا در ادامه این نشست مهم‌ترین قابلیت رادیو را استفاده از قالب‌های مختلف دانست و گفت: ۲۸۰ برنامه رادیویی در قالب‌های مختلف روی آنتن می‌رود که در آن سعی شده شیوه برنامه‌ها را متفاوت کنیم. البته اکثر برنامه‌های رادیویی به صورت مجله، مسابقه و مستند ارائه می‌شود که برای جذابیت آن‌ها نیازمند به اطلاعات و اسناد بیشتری هستیم چراکه بسیاری از برنامه‌های ما دچار کلیشه شده‌اند.

پیشرفت‌‎های امروز کشور به برکت دفاع مقدس است/ صدا و سیما رابطه تنگاتنگی با نیروهای مسلح دارد

وی پرده‌خوانی عملیات‌های دفاع مقدس را اتفاق جدید رادیو معرفی کرد و افزود: شبکه فرهنگ یکی از اصلی‌ترین شبکه‌های رادیویی رسانه ملی است که در موضوع دفاع مقدس به طور جدی ورود پیدا کرده و برنامه‌های مختلفی را تولید و پخش می‌کند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی: نیمی از تولیدات استان‌های صدا و سیما مربوط به دفاع مقدس است

«علی دارابی» معاون امور استان‌های رسانه ملی در ادامه این نشست صدا و سیما را یک سرمایه بزرگ دانست و گفت: ما در استان‌ها ۸۰ شبکه رادیو و تلویزیونی داریم که ۲۴ ساعته برنامه پخش می‌کنند. رسانه ملی در استان‌ها و شهرهای مرزی نقش بازدارندگی را ایفا می‌کند و پیام انقلاب را به کشورهای همسایه منقل می‌کند.

پیشرفت‌‎های امروز کشور به برکت دفاع مقدس است/ صدا و سیما رابطه تنگاتنگی با نیروهای مسلح دارد

وی از تولید ۵۰ سریال تلویزیونی و رادیویی در سطح استان‌های کشور خبر داد و افزود: نیمی از تولیدات بخش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در استان‌ها مربوط به دفاع مقدس است. ما برای ارتباط بهتر با خانواده‌های قهرمانان کشورمان در بدنه نیرو‌های مسلح نیازمند تسهیل شدن ارتباطات هستیم که انتظار داریم این مهم انجام شود.

معاون امور استان‌های رسانه ملی تاکید کرد: جوانان قهرمانان ملی را دوست دارند چراکه آن‌ها را مایه عزت و امنیت کشور و خودشان را مدیون آن‌ها می‌دانند. در همین راستا بخش استان‌های رسانه ملی تاکنون برای ۲۵۰ شهید مدافع حرم تولید مستند داشته که این روند را ادامه خواهیم داد.

معاون منابع مالی و سرمایه انسانی سازمان صدا و سیما: نیروهای مسلح اولویت رسانه ملی است

«احمد شهریاری» معاون منابع مالی صدا و سیما در ادامه این نشست در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از نیروهای مسلح برای همکاری با رسانه ملی گفت: رسانه ملی در خدمت و همراه نیروهای مسلح است و وظیفه خود می‌داند که برای اقتدار کشور به مجموعه نیروهای مسلح بپردازد و پرداختن به موضوعات آن را اولویت بداند.

فعالیت ۱۲۰ شبکه معاند ماهواره‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران/ رسانه ملی رابطه خوب و تنگاتنگی با نیرو‌های مسلح دارد

رئیس مرکز بسیج رسانه ملی: تلاش رسانه ملی برای اقتدار کشور

«محمدمهدی رحمتی» رئیس مرکز بسیج رسانه ملی در پایان این نشست طی سخنانی کوتاه گفت: رسانه ملی هیچ‌گاه در بین نیروهای مسلح جهت‌گیری نداشته و نخواهد داشت و همواره تلاش در راستای وحدت و اقتدار کشور را در دستور کار دارد.

پیشرفت‌‎های امروز کشور به برکت دفاع مقدس است/ صدا و سیما رابطه تنگاتنگی با نیروهای مسلح دارد

شایان ذکر است در این نشست؛ سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر «عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، سردار سرتیپ پاسدار «حسین اشتری» فرمانده ناجا، دریادار پاسدار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار سرتیپ پاسدار «ابوالفضل شکارچی» معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار سرتیپ پاسدار «قاسم تقی‌زاده» جانشین وزیر دفاع، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس، «علی‌اصغر جعفری» دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، «پیمان جبلی» معاون برون مرزی سازمان صدا و سیما، «غلامرضا نوری» معاون فضای مجازی رسانه ملی، «برنا فیروزی» رییس حوزه ریاست رسانه ملی، «محمدحسین رنجبران» مدیر کل روابط عمومی سازمان صدا و سیما و سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید هاشمی دانا» مدیرعامل خبرگزاری دفاع مقدس نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار