معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد خبر داد؛

فعالیت ۱۷۰۰ وکیل نیکوکار در کمیته امداد/ راه‌اندازی ۵۱۸ میز خدمت در سراسر کشور

جعفر صباغیان از فعالیت هزار و ۷۰۰ وکیل نیکوکار در کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و گفت: ارتباط خوبی بین کمیته امداد و قوه قضاییه شکل گرفته است.
کد خبر: ۴۱۱۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴ - 17August 2020

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «جعفر صباغیان» معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشستی خبری که صبح امروز (دوشنبه) برگزار شد، با اشاره به اینکه کمیته امداد اولین نهاد انقلابی بود که با تفکر دینی و فقهی حضرت امام (ره) در تاریخ ۱۴ اسفند سال ۱۳۵۷ شکل گرفت، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی سه اصل محوری «حفظ روحیه و کمک به نیازمندان»، «جلب رضایت مخاطبین» و «پیگیری تونمندسازی کمک‌گیرندگان» را سرلوحه برنامه‌های این کمیته تعیین کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رئیس کمیته امداد بر «توانمندسازی مددجویان» و «حفظ کرامت انسانی» آن‌ها تأکید شده است.

صباغیان با بیان اینکه اشتغال، ایجاد مسکن، خوداتکایی و باور اعتقادی باعث توانمندسازی مددجویان می‌شود، افزود: ما در کمیته امداد به دنبال این هستیم با اقدامات زیربنایی به خوداتکایی و خودکفایی برسیم.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد عنوان کرد: خود را مکلف می‌دانیم که به بیماران صعب‌العلاج و افراد سالمند تا پایان عمرشان، خدمات ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: در حوزه حقوقی حول سه محور «میز خدمت مددکاری»، «آموزش حقوقی» و «پرونده‌های دعاوی» فعالیت می‌کنیم که در حوزه «میز خدمت» از ظرفیت وکلای نیکوکار بهره می‌بریم و هم‌اکنون نیز هزار و ۷۰۰ وکیل نیکوکار به مددجویان ارائه خدمت می‌دهند؛ همچنین ۵۱۸ میز خدمت در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

صباغیان ادامه داد: آموزش حقوقی به مددجویان کمیته امداد از دیگر مواردی است که برآن تأکید شده است و خانواده‌های مددجویان در استان‌ها و شهرستان‌ها با حضور در دفاتر خدمات حقوق کمیته امداد آموزش‌های مختلف را دریافت می‌کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با بیان اینکه ارتباط خوبی بین کمیته امداد و قوه قضاییه شکل گرفته است، گفت: با هماهنگی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی هزینه ثبت دادخواست و دیگر هزینه‌ها از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به سه هزار و ۱۷۱ پرونده سازمانی و هفت هزار و ۲۹۰ پرونده مددجویان رسیدگی شد؛ همچنین به ۲۴ هزار و ۲۵۱ مددجو آموزش مددجویی داده شده است.

صباغیان با اشاره به اینکه تعامل سازنده و مثبت با نمایندگان مجلس از مهمترین اولویت‌های کمیته امداد است، افزود: در مجموعه کمیته امداد ۱۲۰ نوع خدمت به مددجویان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های معاونت حقوقی و امور مجلس پیگیری طرح‌ها و لوایحه‌ای است که در حوزه فقرزدایی و محرومیت‌زدایی مرتبط است. بودجه اشتغال در سال ۱۳۹۹ با کمک حوزه مجلس بودجه اشتغال از پنج هزار میلیارد به هفت هزار میلیارد تومان بوده است که این برای کمیته امداد و بهزیستی است.

صباغیان با بیان اینکه برنامه ششم توسعه سال ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد، گفت: برای برنامه هفتم توسعه که از سال ۱۴۰۰ آغاز می‌شود ۱۲ پیشنهاد برای فقرزدایی و محرومیت‌زدایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: سهم دستگاه‌ها در حوزه محرومین و فقرزدایی باید در برنامه هفتم مشخص شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز نیکوکاری عدالت‌یار در یزد و قزوین بیان کرد: این مراکز با توجه به اینکه قضات و وکلا عضو آن هستند، می‌تواند در حوزه فقرزدایی کمک کند.

صباغیان با بیان اینکه شفافیت در دستور کار کمیته امداد قرار دارد، افزود: با راه‌اندازی امداد الکترونیک تمامی هزینه‌ها و عملکرد کمیته امداد به‌صورت شفاف در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار