معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد:

بودجه ۱۰ هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال در کشور/ پرداخت مستمری به ثروتمندان کذب است

صباغیان از اختصاص بودجه ۱۰ هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال در کشور خبر داد و گفت: پرداخت مستمری به ثروتمندان کذب است.
کد خبر: ۴۹۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ - 29November 2021

بودجه ۱۰ هزار میلیاردی برای ایجاد اشتغال در کشور/ پرداخت مستمری به ثروتمندان کذب استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، جعفر صباغیان معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تعامل خوبی بین کمیته امداد و مجلس شورای اسلامی برقرار است، اظهار داشت: این تعامل باعث اعتماد هر چه بیشتر و در نتیجه منجر به حل مشکلات و رفع محرومیت در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹، ۲۸ هزار و ۶۰۰ مکاتبه از طرف مجلس شورای اسلامی با کمیته امداد صورت گرفت، گفت: به ۲۸ هزار مکاتبه نمایندگان مجلس پاسخ مثبت داده شد؛ نمایندگان مجلس پل ارتباطی محرومین با کمیته امداد هستند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد ادامه داد: در شش ماهه سال ۱۴۰۰، ۱۶ هزار و ۲۸۰ فقره نامه از سوی نمایندگان به کمیته امداد ارسال شد که به ۱۳ هزار و ۳۹۰ مکاتبه پاسخ مثبت داده شده است؛ همچنین نمایندگان می‌توانند نتیجه این مکاتبه را از طریق پنلی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است، مشاهده کنند.

صباغیان گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی یکی از اعضای مددجویان کمیته امداد از سربازی معاف خواهد شد؛ همچنین خانواده مددحویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت هزینه‌های دادرسی معاف خواهند بود.

وی با بیان اینکه برای امسال ۳۰۰ هزار شغل ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: کمیته امداد این آمادگی را دارد که در سال ۱۴۰۱، ۵۰۰ هزار شغل ایجاد کند.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با بیان اینکه در سال گذشته طبق بودجه، چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال در اختیار کمیته امداد قرار گرفت، گفت: این موضوع در سال ۱۴۰۰ به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

صباغیان در خصوص انتشار برخی اخبار در خصوص پرداخت مستمری به ثروتمندان خاطرنشان کرد: چنین اخباری کذب است و کمیته امداد به هیچ ثروتمندی مستمری پرداخت نمی‌کند.

وی با اشاره به مکانیزم ورود شخص نیازمند به چرخه حمایت کمیته امداد اظهار داشت: وقتی کسی برای ارائه خدمات به کمیته امداد مراجعه می‌کند نظام مددکاری وارد عمل می‌شود، در ابتدا اطلاعات هویتی شخص گرفته می‌شود و تمامی اطلاعات بررسی می‌شود و پس از استفاده از وب سرویس‌های اطلاعاتی همچون ثبت احوال و ثبت اسناد صحت سنجی اطلاعات صورت می‌گیرد؛ پس از طی این مراحل حضور میدانی توسط مددکاران صورت می‌گیرد و پس از تایید تمامی این مراحل شخص تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

صباغیان با بیان اینکه ما دنبال شفاف‌سازی هستیم، گفت: در سامانه هوشمند و کارآمد کمیته امداد کسانی که کمک می‌کنند با ورود به پنل خود می‌توانند، گزارش‌گیری کنند.

وی با اشاره به اینکه قانون جهش تولید مسکن در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، گفت: در این قانون تکالیف هر دستگاه اعم از بنیاد مسکن، کمیته امداد، بانک مسکن مشخص شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس شورای اسلامی افزود: برای اولین بار در بودجه ۱۴۰۰ سه هزار میلیارد تومان برای تامین مسکن نیازمندان در نظر گرفته شده اما با توجه به بودجه سال ۱۴۰۰، سه هزار میلیارد تومان تامین شد.

وی گفت: طبق مصوبه مجلس احداث ۳۶۰ هزار مسکن در چهار سال اول دولت برای کمیته امداد در نظر گرفته شده است؛ براساس آمار سالیانه باید ۹۰ هزار خانه ساخته شود که در این خصوص تفاهم‌نامه‌هایی با ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، سپاه و ... به امضا رسیده است.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار