معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد مطرح کرد؛

همکاری بیش از هزار وکیل نیکوکار با کمیته امداد/ برگزاری ۶۱۱ میز خدمت در تمامی استان‌ها

صباغیان گفت: در کل کشور یک هزار و ۷۹۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد همکاری موثر و فعال دارند و تاکنون دو هزار و ۳۵۵ پرونده مددجویان به وکلا و کانون وکلا ارجاع شده است.
کد خبر: ۴۶۴۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ - 28June 2021

همکاری بیش از هزار وکیل نیکوکار با کمیته امداد/ برگزاری ۶۱۱ میز خدمت در تمامی استان‌هابه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، جعفر صباغیان معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی (ره) صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۹ در دو بخش فعالیت‌های خود را ادامه دادیم، اظهار داشت: بخش اول پیگیری حقوقی پرونده‌های مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بخش دوم پیگیری پرونده‌هایی که مربوط به پرسنل کمیته امداد است.

وی ادامه داد: مهمترین هدف ما توانمندسازی و ایجاد اشتغال و درآمد باثبات برای مددجویان کمیته امداد است؛ به عنوان مثال اگر در پرونده قضایی به دنبال وصول مهریه خانمی هستیم در اصل به دنبال توانمندسازی او هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با بیان این‌که در سال گذشته ۶۱۱ میز خدمت در سراسر استان‌ها برگزار شد، گفت: هم‌ اکنون هزار و ۷۹۰ وکیل نیکوکار با کمیته امداد همکاری موثر و فعال دارند، گفت:  کل پرونده‌های ارجاعی مددجویان به وکلا و کانون وکلا دو هزار و ۳۵۵ پرونده بوده است.

صباغیان ادامه داد: بیشترین پرونده‌ها در حوزه طلاق با ۸۳۶ پرونده، ۴۸۳ پرونده مهریه، ۶۳۶ پرونده در حوزه نفقه بوده است.

وی با بیان اینکه آمورش حقوقی مددجویان یکی از مواردی است که بر عهده معاونت حقوقی کمیته امداد است، گفت: در سال گذشته ۳۲ هزار و ۶۴۲ مورد آموزش برای مددجویان کمیته امداد برگزار شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد خاطرنشان کرد: با هماهنگی و امضا تفاهم‌نامه با دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از پرداحت هزینه شکوائیه و دادرسی معاف هستند.

وی با اشاره به ایجاد کارگروه شورای علمی و حقوقی و استفاده از نخبگان حقوقی گفت: هدف از تشکیل این کار گروه بهینه‌سازی و ارتقا خدمات ارائه شده به مددجویان است.

صباغیان با بیان اینکه با نگاه نمایندگان انقلابی مجلس در بودجه ۱۴۰۰ کمیته امداد اتفاقات بسیار خوبی رقم خورد، گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در محورهای اشتغال، مسکن و بحث توانمندسازی مددجویان  اختصاص یافت.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد افزود: با نگاهی که مجلس داشته است سه هزار میلیارد تومان برای مسکن روستایی مددجدیان اختصاص داده شده است. همچنین خوشبختانه تفاهم‌نامه پنج جانبه بین کمیته امداد با بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، قرارگاه امام حسن مجتبی و ستاد اجرایی فرمان امام برای ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: 11 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای افزایش مستمری مددجویان در نظر گرفته شده است و امروز مستمری مددجویان ۶۸ درصد افزایش داشته است.

وی در پاسخ به دفاع‌پرس در خصوص ورود پشت نوبتی‌ها به چرخه حمایت کمیته امداد گفت: با توجه به بودجه و منابعی که وجود داشت قادر نبودیم تعداد زیادی را به چرخه حمایت کمیته امداد وارد کنیم. هم‌اکنون دو میلیون ۱۷۴ هزار خانواد تحت پوشش کمیته امداد هستند و خدمات دریافت می‌کنند.

معاون کمیته امداد با اشاره به راه‌اندازی طرح دوباره زندگی در این نهاد گفت: در این طرح موانعی که باعث طلاق شده پیگیری و برطرف خواهد شد و این خانواده دوباره به زندگی خود بر می‌گردند.

وی با اشاره به اینکه ما وکیل‌مدافع مردم هستیم، گفت: نباید قوانینی در کشور تصویب شود که باعث ایجاد فقر شود و باید کاری کنیم که پیشکیری از فقر صورت گیرد.

صباغیان در پایان با بیان اینکه برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور در سال ۱۴۰۰ به پایان خواهد رسید، گفت: برای برنامه پنج ساله هفتم ما به عنوان وکیل مدافع مردم ۱۳ پیشنهاد برای جلوگیری از فقر به مجمع تشخیص مصلحت نظام دادیم که پس از تایید به دولت ابلاغ شد.

انتهای پیام/ ۲۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار