کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تلاش فرانسه برای تضعیف حزب‌الله/ «خلاء قدرت» طرح اصلی دشمنان لبنان است

کارشناس مسائل بین‌الملل به تشریح اهداف صهیونیست‌ها از انفجار بندر بیروت پرداخت و گفت: طرح اصلی آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه خلاء قدرت در لبنان، بی‌ثباتی در این کشور و خلع سلاح حزب‌الله است.
کد خبر: ۴۱۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۱ - 18August 2020

هدف رژیم صهیونیستی از انفجار بندر بیروت/ «خلاء قدرت» طرح اصلی دشمنان لبنان«حسین کنعانی‌مقدم» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس درباره انفجار بندر بیروت اظهار داشت: فرضیه‌های مختلفی برای این حادثه وجود دارد که فرضیه قوی‌تر، توطئه رژیم صهیونیستی است.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها سه هدف را در سر داشتند؛ نخست ضربه زدن به زیرساخت‌های اقتصادی لبنان و دوم بدنام کردن حزب‌الله و جبهه مقاومت و در نهایت به راه انداختن فتنه داخلی.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه انفجار بندر بیروت با همکاری عناصر داخلی در لبنان انجام شده است، گفت: مدت‌ها بود که آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه با فعالیت‌های خود نمی‌گذاشتند که دولت مستقر، مشکلات لبنان را حل کند.

کنعانی‌مقدم تاکید کرد: طرح اصلی آمریکا، رژیم صهیونیستی و فرانسه خلاء قدرت در لبنان، بی‌ثباتی در این کشور و خلع سلاح حزب‌الله است.

وی امانوئل ماکرون را یک عروسک در اختیار صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: فرانسوی‌ها با این تفکر که لبنان در گذشته مستعمره‌شان بوده، به بهانه اصلاحات در این کشور دخالت می‌کنند و هدفشان این است که مقاومت را از لبنان خارج کنند تا این کشور مجددا مستعمره فرانسه شود.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها