رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور:

دانش‌آموزان بسیجی ۲ ماه کم‌تر خدمت می‌کنند

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: با توجه به اینکه پنج میلیون دانش‌آموز عضو بسیج دانش‌آموزی هستند، چنانچه دوره‌های تکمیلی بسیج دانش آموزی را طی کنند، از دو ماه کسر خدمت سربازی برخوردار می‌شوند.
کد خبر: ۴۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲ - 15February 2015

دانش‌آموزان بسیجی ۲ ماه کم‌تر خدمت می‌کنند

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرهنگ علی صابر ماهانی رئیس سازمان بسیج دانشآموزی کشور، صبح امروز در هشتمین همایش مسئولان استانی ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانشآموزی با اشاره به اینکه اگر میخواهیم بسیج دهها میلیونی تشکیلی دهیم، چشمهٔ این تشکل بسیج دانشآموزی است، اظهار داشت: مشکل اساسی ما در بسیج دانشآموزی در پشتیبانی است. به همین خاطر برای رفع این مشکل بسیج دانشآموزی از وزارت دفاع درخواست کرده تا در کنار وزارت آموزشوپرورش، بسیج دانشآموزی را در اجرای مأموریتهای خود پشتیبانی کند.
 
وی افزود: این درخواست در راستای تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر همکاری همه دستگاهها با بسیج دانشآموزی است.
 
ماهانی با اشاره به اینکه تاکنون در ۹هزار و پانصد دبیرستان مسئولیت واحدهای بسیج دانشآموزی را بر عهده دانشآموزان قرار دادهایم افزود: امسال در بحث راهیان نور دانشآموزی تغییری در ساختار به وجود آمد که با تشکیل قرارگاهی به فرماندهی سردار فضلی و جانشینی نماینده تامالاختیار وزیر آموزشوپرورش، پانصد و سه هزار و ۷۳۳ نفر اعزام به راهیان نور دانشآموزی داشتهایم.
 
وی تاکید کرد: بهواسطه تمهیدات اتخاذشده تاکنون حادثهای در اعزامهای راهیان نور دانشآموزی به وجود نیامده است.
 
رئیس سازمان بسیج دانشآموزی ادامه داد: جمعیت هدف بسیج دانشآموزی ۹ میلیون نفر است که تاکنون پنج میلیون نفر آن محقق شده است. از سوی دیگر ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور داریم که در تنها در ۶۰ هزار مدرسه واحدهای بسیج تشکیل شده است.
 
وی در پایان یادآور شد: درس آمادگی دفاعی در مدارس سال ۱۳۷۰ تصویب شده، اما ۲۱ سال بعد از آن آییننامهٔ اجرایی این درس در هیئت دولت تصویب شد. به همین دلیل انتظار داریم آموزشوپرورش نسبت به اجرایی کردن مصوبات هیئت دولت در موضوع درس آمادگی دفاعی تسریع داشته باشد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار