مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

تعلل در ثبت تاریخ شفاهی پیشکسوتان چیزی جز حسرت در پی ندارد

سرهنگ محسن رشیدی گفت: هرگونه تعلل در ثبت و ضبط خاطرات و تاریخ شفاهی رزمندگان باعث حسرت و افسوس است.
کد خبر: ۴۱۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۷ - 17August 2020

تعلل در ثبت تاریخ شفاهی پیشکسوتان چیزی جز حسرت در پی ندارد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در دیدار با «مسعود بهاروند»، مسئول کانون بازنشستگان سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان، اظهار داشت: پیشکسوتان  دفاع مقدس گنجینه‌های عظیمی از اطلاعات، خاطرات و تجربه‌های مرتبط با جنگ تحمیلی هستند.

وی با تاکید بر ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس، افزود: هدف از گردآوری و تدوین خاطرات دفاع مقدس، انتقال ارزش‌ها و ویژگی‌های آن دوران به نسل جوان و آیندگان است.

رشیدی هرگونه تعلل در ثبت و ضبط  خاطرات و تاریخ شفاهی رزمندگان را باعث حسرت و افسوس دانست و گفت: بسیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس به سن کهولت رسیده اند و فرصت زیادی برای گردآوری خاطرات آنها نداریم.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: نمایندگانی از پیشکسوتان دفاع مقدس در شهرستان‌های استان هستند که می‌توانند، در تهیه تاریخ شفاهی همرزمان‌شان نقش موثری داشته باشند.

در ادامه مسعود بهاروند مسئول کانون بازنشستگان سپاه  لرستان، اظهار داشت: رزمندگان دیروز و پیشکسوتان امروز مجاهدت در راه خدا را به اوج رساندند، در شرایطی که دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درصدد کم رنگ جلوه دادن دستاوردهای دوران دفاع مقدس هستنند، واکاوی، بازگویی و بازخوانی خاطرات آنها برای نسل جوان امری ضروری است.

بهاروند گفت: برای تهیه تاریخ شفاهی پیشکسوتان دفاع مقدس به هر نحوی که بتوانیم با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان همکاری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار