انسیه شاه‌حسینی:

همکاری سپاه و بسیج با جشنواره «مقاومت»/ فیلمسازان بسیجی می‌درخشند

مدیر بخش «فیلمسازان بسیجی» شانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» گفت که نیاز داریم به تعریفی تازه از مقاومت برسیم.
کد خبر: ۴۱۱۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ - 18August 2020

همکاری سپاه و بسیج با جشنواره «مقاومت» / فیلمسازان بسیجی می‌درخشندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، انسیه شاه‌حسینی مدیر بخش «فیلمسازان بسیجی» شانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» در گفت‌وگویی اظهار داشت: با وجود شرایط کرونایی و اوضاع بعضی استان‌ها تا امروز به بیش از ۱۲ استان سفر کرده‌ام، بی اغراق باید بگویم حضور پررنگ فیلمسازان استانی در این بخش باعث می‌شود خستگی این سفر‌های مداوم را فراموش کنم.

وی ادامه داد: در اغلب استان‌ها توانسته‌ام با مدیران و مسئولان صحبت کنم، اهتمام آن‌ها برای حضور در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» قابل توجه و شایسته تحسین است. در بسیاری از سفر‌هایی که داشته‌ام خدمت دوستان مسئول استان رسیدم و اولویت‌های این دوره را توضیح داده‌ام.

کارگردان فیلم «زیباتر از زندگی» گفت: همراهی و همکاری سپاه و بسیج در استان‌ها باعث تسهیل و تسریع در روند کار‌ها و بالا رفتن کیفیت پشتیبانی و برگزاری این جشنواره در استان‌ها شده است.

شاه حسینی افزود: مفهوم مقاومت، وسیع و درخشان است و نباید آن را محدود به یک موضوع یا یک نوع نگاه کرد. مفهوم مقاومت را باید در همه ابعاد زندگی، جاری و ساری کرد. جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، قرار است چنین نگاهی را منتشر و منعکس کند. مفهوم واقعی مقاومت که در باور‌های مذهبی و ملی ما ریشه دارد و با آن خو گرفته‌ایم.

کارگردان فیلم «شب بخیر فرمانده» در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: در استان‌هایی که افتخار دیدار با فیلمسازان بسیجی را داشتم و کارگاه‌های مبانی فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی فیلم برگزار کردم، توضیح دادم که نیاز ما در این روز‌ها رسیدن به تعریفی تازه از مقاومت است. وظیفه هنرمند مسلمان و بسیجی این است که پرتو‌های شکوهمند مقاومت را در این روزگار سخت کشف کرده و به مخاطبان نشان بدهد.

شاه حسینی در پایان گفت: امیدوارم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» به صورت فیزیکی و طبق برنامه برگزار شود، قطعاً در آن صورت تماشای شکوه و جلوه‌گری فیلمسازان بسیجی، برای همه سینمادوستان جذاب خواهد بود.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه همزمان با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و «نشان رسول» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد و پژوهش تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها