مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

مردم روضه‌های خانگی برپا کنند

حجت الاسلام علیرضا نجیمی بر برپایی روضه‌های خانگی در یزد تاکید کرد و گفت: قرائت زیارت عاشورا حتی با حضور اعضای یک خانواده سه نفره روضه‌خوانی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۴۱۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶ - 18August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام «علیرضا نجیمی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد در جمع رؤسای هیئات مذهبی به ویژه هیئات مذهبی اتباع خارجی استان یزد بر ضرورت ثبتنام تمام هیئت‌ها در سامانه بیرق تاکید کرد و اظهار داشت: تمام هیئت‌های مذهبی برای انجام امور خود از جمله تهیه ماسک به نرخ تعاونی، معرفی همیار سلامت و … نیاز به ثبتنام در سامانه بیرق دارند.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی، برگزاری مراسم در فضای باز است، افزود: هر کدام از هیئات مذهبی اعم از یزدی‌ها و اتباع خارجی که نیاز به استفاده از حیاط مدارس، صحن باز امامزادگان، ورزشگاه‌ها و سایر فضاهای روباز موجود در محلات داشتند، درخواست خود را به اداره تبلیغات اسلامی اعلام کنند تا هماهنگی‌های لازم در این زمینه انجام شود.

نجیمی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت مردم اولویت اصلی در اجرای برنامه‌های عزاداری است، عنوان کرد: برگزاری مراسم عزای سید الشهدا (ع) مستحب است و باید هم انجام شود اما باید مراقب باشیم که حفظ سلامت مردم به عنوان یک واجب، به خطر نیفتد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تاکید کرد: تلاش ما برگزاری مراسم عزاداری است اما باید مراقب باشیم به نحوی عمل نشود که در همان چند روز دهه اول محرم، دولت ناچار به اعلام تعطیلی همه مراسم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار