تجلیل از آزاده دفاع مقدس در حوزه هنری یزد

به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن از «محمد شریفی»، جانباز و آزاده یزدی در حوزه هنری استان تجلیل شد.
کد خبر: ۴۱۱۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ - 19August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، به مناسبت سی‌امین سالگرد بازگشت آزادگان به میهن، در مراسمی از «محمد شریفی»، آزاده و جانباز دفاع مقدس و ذی‌حساب حوزه هنری یزد در این نهاد تجلیل شد.

رییس حوزه هنری یزد آزادگان را افتخار ایران و ایرانی دانست و گفت: آزادگان با صبر و پایداری و تحمل رنج‌ها و مرارت‌های دوران سخت اسارت، درس ایثار و مقاومت به ما آموختند و همواره باید قدردان این عزیزان باشیم.

«محمدصادق کوچک‌زاده» بر ثبت و ضبط خاطرات آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: فرهنگ جهاد و مقاومت در اسارت باید به نسل‌های آینده منتقل شود.

محمد شریفی نیز با بیان خاطراتی از دوران اسارت، اخلاص، ایمان، اراده، صبر، امید و همدلی را رمز پیروزی بر دشمن بعثی برشمرد.

وی با بیان اینکه مراسم ملی و مذهبی از جمله عزاداری ماه محرم بویژه تاسوعا و عاشواری حسینی، بدون وقفه و مخفیانه در اردوگاه‌ها برگزار می‌شد، ادامه داد: آزادگان دربند، بدون توجه به تهدیدها و شکنجه‌های بعثی‌ها مراسم عزاداری محرم را برگزار و عشق و ارادت خود را به ساحت سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ابراز می‌کردند و همین مجالس موجب خودسازی و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی اسرا می‌شد.

در پایان با اهدای لوح سپاس از تلاش‌ها و خدمات این یادگار دفاع مقدس قدردانی شد.

در بخشی از این لوح تقدیر آمده است؛

مقاومت، مبارزه و صلابت مردان قبیله غیرت در اردوگاه‌های مخوف صدامیان و صبوری و بصیرت خانواده‌های این عزیزان برگ زرین جاودانی در دفتر افتخارات انقلاب اسلامی است و چه زیبا رهبر فرزانه انقلاب در این‌باره فرمودند: «صبر و استقامت شما به اسلام آبرو بخشید. خانواده‌های شما با صبر خود اسلام را روسفید کردند و به نظام و جمهوری اسلامی آبرو دادند». بی تردید اقتدار و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون ایثار و جانفشانی شهدا و صبوری احراری است که عاشقانه و آگاهانه گام در وادی عشق و آزادگی نهادند و در این راه جاودانه شدند.

این ایثارگر و آزاده سرافراز پس از 7 سال و نیم اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعث عراق، سرانجام مردادماه ۱۳۶۹ در قالب اولین گروه آزاد‌گان استان، به آغوش میهن بازگشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار