چهل‌سالگی سرو/ گزیده‌ای از سخنان ائمه جمعه، پیرامون امام خمینی (ره) و هشت سال دفاع مقدس؛

جنگ تحمیلی همچون جنگ احزاب و مصداق بارز نصرت الهی بود

هشت سال دفاع مقدس مجموعه‌ای از همزیستی مشارکت‌جویانه حداکثری ملت ایران بود که در آن همه اقشار دست به دست هم دادند و چون سدی پولادین در برابر دشمن متجاوز ایستادند که در این میانه روحانیت به نسبت جمعیت آن روز خود در صدر پیشگامان مبارزه بود.
کد خبر: ۴۱۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۶ - 21August 2020

گزیده ای از سخنان ائمه جمعه، پیرامون امام خمینی و هشت سال دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، هشت سال دفاع مقدس مجموعه‌ای از همزیستی مشارکت‌جویانه حداکثری ملت ایران بود که در آن همه اقشار دست به دست هم دادند و چون سدی پولادین در برابر دشمن متجاوز ایستادند که در این میانه روحانیت به نسبت جمعیت آن روز خود در صدر پیشگامان مبارزه بود؛ از به بازخوانی نظرات برخی ائمه جمعه و جماعات درباره امام خمینی (ره) و هشت سال دفاع مقدس پرداخته‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

آیت‌الله صدیقی امام‌جمعه موقت تهران‌

هشت سال دفاع مقدس برای ما یک تحفه الهی بود که بهشت به ارمغان آورد و تجلی ولایت حق در نفس امام خمینی (ره) بود. یک انسان عارفی که روحی را دمید و مسیح زمان شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری امام‌جمعه موقت قم

جنگ تحمیلی همچون جنگ احزاب و مصداق بارز نصرت الهی بود؛ اعتماد به نفس، رهبری داهیانه امام خمینی (ره)، اتکال به خدا و پیروی از مکتب اهل بیت (ع) از دلایل پیروزی انقلاب اسلامی در برابر دشمنان است؛ هر زمان به این اصول و ارزش‌ها پایبند باشیم، پیروزی از آن ما خواهد بود.

حجت‌الاسلام حاجی‌زاده امام‌جمعه موقت تبریز

ملت ایران آزادترین و مستقل‌ترین ملت جهان هستند؛ به واسطه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت دفاع مقدس در دیگر ممالک اسلامی، امروز شاهد تحرکات ضداستکباری در نقاط مختلف جهان هستیم.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران

اگر امروز لبنان به نماد مقاومت اسلامی و وحدت ادیان تبدیل شده و استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را با چالش رو به‌رو کرده، به دلیل الگوگیری از آرمان‌های انقلاب، اندیشه امام راحل و راهبرد رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله سلیمانی امام‌جمعه سابق زاهدان

صدام با اطمینان از پیروزی خود در جنگ نابرابر 31 شهریور سال 59 با ارتش خود از طریق زمینی، دریایی و هوایی با انبوه نیروهای نظامی و مدرن‌ترین تجهیزات به ایران حمله کرد و شعله‌های این جنگ خانمان‌سوز را بر افروخت؛ اما ملت ایران با اتکا به رهبری مدبرانه امام خمینی (ره) در برابر این یورش ناجوانمردانه بیکار ننشستند و با قدرت بنیه دفاعی نشأت گرفته از ایمان و اعتقاد به باری‌تعالی به مقابله با رژیم غاصب بعثی پرداختند.

حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی امام‌جمعه نیکشهر

رزمندگان اسلام با توکل و ایمان به خداوند متعال و رهبری مدبرانه رهبر کبیر انقلاب اسلامی توانستند با کم‌ترین امکانات نظامی و نیروی انسانی در مقابل رژیم تا دندان مسلح عراق مردانه ایستادگی کنند و شکست‌های پی در پی را برای آنان رقم زنند.

حجت‌الاسلام سیدیحیی جعفری امام‌جمعه کرمان

صدام ملعون به دستور اربابانش، آمریکا و مستکبرین غربی و شرقی از طریق مرزهای زمینی، هوایی و دریایی به کشور جمهوری اسلامی حمله‌ور شد و در این هشت سال خسارت‌های بسیاری برای دو کشور ایران و عراق ایجاد شد اما استعمارگران با این جنگ به هدف خود نرسیدند. ملت ایران به رهبری امام عظیم‌الشان در مقابل این تهاجم ناجوانمردانه ایستاد و با تکیه بر خداوند متعال و درس گرفتن از آموزه‌های دینی، سرانجام به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور امام‌جمعه زرند

یکی از عوامل مهمی که جنگ تحمیلی را به دفاع مقدس تبدیل کرد، رهبری‌های پیامبرگونه، حکیمانه و عارفانه حضرت امام خمینی‌ (ره) بود.

آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی امام‌جمعه سابق بندرعباس

در دوران دفاع مقدس برخی‌ها همواره بر توقف جنگ پس از فتح خرمشهر تاکید داشتند و همواره «نق» می‌زدند و می‌گفتند جنگ بس است اما حضرت امام خمینی (ره) با قدرت جنگ را مدیریت کرد تا اینکه در نهایت ملت ما به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور امام‌جمعه موقت اراک

ادامه حیات طیبه انقلاب اسلامی در گرو حرکت در مسیر شهیدان والامقام، آرمان‌های امام راحل و اطاعت‌پذیری از رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله محمدرضا ناصری امام‌جمعه یزد

امام خمینی‌ (ره) قرآن را از مهجوریت درآورد و اسلام واقعی را احیا کرد و همه اینها به دلیل حاکمیت ولایت در جامعه اسلامی بود.

حجت‌الاسلام سیدحسین تقوی امام‌جمعه شهرستان دامغان

ملت ایران با رهبری امام خمینی (ره) و با توکل به خدا در برابر دشمنان ایستادگی کرد و با بضاعت ناچیز نظامی و اقتصادی خود توانست بر دشمن غلبه کنند.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی امام‌جمعه سابق اندیشمک

مدیریت امام خمینی‌ (ره) باعث شد تا دشمن در روزهای نخستین حمله به ایران مجبور به عقب‌نشینی شود؛ مدیریت و راهبردهای اساسی امام عظیم‌الشان در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس در شکست و عقب راندن دشمن نقش محوری داشت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار