چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

برگزاری همایش تکریم از ۹۹ هزار رزمنده دفاع مقدس مازندران

سردار «عبدالله ملکی» از برگزاری همایش تکریم از ۹۹ هزار رزمنده دفاع مقدس مازندران در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۱۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳ - 19August 2020

برگزاری همایش تکریم از ۹۹ هزار رزمنده دفاع مقدس مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران پیش از ظهر امروز در دومین جلسه شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران که در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه ستاد چهلمین سالگرد فاع مقدس استان اردیبهشت ماه با حضور استاندار تشکیل شده است، اظهار داشت: این ستاد دارای 15 کمیته است که تاکنون 140 مصوبه اجرایی در کمیته‌ها و 221 مصوبه در ستاد شهرستانی به دبیرخانه اعلام شد.

وی از اجرای 30 عنوان برنامه با محوریت دفاع مقدس در استان خبر داد و با بیان اینکه با توجه به وضعیت کرونایی بیشتر برنامه‌ها در قالب فضای مجازی و رسانه ملی برگزار می‌شود، از افتتاح استودیوی دائمی برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خبر داد و گفت: کار ضبط برنامه‌ها از روز گذشته آغاز شده است.

سردار ملکی با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی از تدوین و چاپ کتاب «از فیضه تا الرشید» خاطرات آزاده سرافراز حجت الاسلام «محمد حسن جمشیدی» خبر داد و گفت: این کتاب طی مراسمی در 26 مرداد با حضور نماینده ولی فقیه و مسئولین استانی رونمایی شد.

این مسئول با اشاره به چاپ و تدوین 250 اثر دفاع مقدسی توسط این اداره‌کل از سال‌های گذشته تا کنون خاطرنشان کرد: در سال 99 نیز 50 کتاب در دست چاپ داریم و در حوزه آزادگان با توجه به اینکه این استان 2300 آزاده تقدیم کرده است، در حوزه تدوین کتاب با موضوع آزادگان 15 کتاب با همکاری کنگره شهدا تولید شده است و باید بیشتر به این موضوع بپردازیم.

سردار ملکی همچنین از برگزاری همایش تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس خبر داد و با بیان اینکه در این طرح که ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح است، از 99 هزار رزمنده دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید.

وی با بیان اینکه این طرح که در بازه زمانی 40 روزه در سطح استان برگزار می‌شود، به شیوه اجرای این مراسم اشاره کرد و هدف از برگزاری مراسم را تکریم از همه رزمندگان، خانواده‌های شهدا، آزادگان و ایثارگران برشمرد که در دفاع مقدس نقش ایفا کردند و گفت: برنامه سمبلیک و نمادین آن در روز هفتم مهر با تکریم از 5 هزار رزمنده در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه چهل سالگی دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس خبر داد و با بیان اینکه این نمایشگاه ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح است و باید باشکوه برگزار کنیم، گفت: علاوه بر برگزاری این نمایشگاه در مرکز استان، در سطح چند شهر بزرگ نیز این نمایشگاه را خواهیم داشت.

این مسئول با بیان اینکه بازدیدکنندگان با رعایت پروتکل بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در محل نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، گفت: انتظار داریم تمامی دستگاه‌های نظامی و غیرنظامی با ارائه محصولات و دستاوردهای خود مشارکت داشته باشند تا بتوانیم آنچه در خور و شایسته شهدا است در سطح ملی به نمایش بگذاریم و در این زمینه باید بودجه استانی نیز پیش بینی شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کار ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران که مدتی به علت کمبود اعتبار با کندی روبرو شده بود، با ورود چند خیّر حوزه ایثار و شهادت دوباره جان گرفت، گفت: همچنین با تزریق 10 میلیارد تومان اعتبار شهرداری ساری برای محوطه نمادین فاو و پای کار آمدن بسیج سازندگی در ساخت پروژه‌ها، این مرکز دوباره رونق گرفت و با این روند جدی تا دو سال آینده شاهد بهره‌برداری بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور در ساری خواهیم بود.

سردار ملکی همچنین از تخصیص اعتبار 10 میلیارد تومانی سفر «محمدباقر نوبخت» به استان به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و به ساخت یادمان‌های شهدای گمنام در شهرستان‌های عباس‌آباد به همت خیّرین و در خرم آباد تنکابن به همت خیّرین، شهرداری و وزارت دفاع اشاره کرد و گفت: بزودی جشنواره گلریزان را با حضور خیّرین بزرگ برگزار خواهیم کرد.

این مسئول همچنین از آموزش بیش از 20 هزار نفر در بحث دو واحد درسی آشنایی با مبانی دفاع مقدس در سطح ادارات و دانشگاه‌ها و مدارس خبر داد و گفت: این امر مهم با مشارکت سازمان برنامه و بودجه استانداری و اداره‌کل آموزش و پرورش استان تحقق یافت.

سردار ملکی در پایان با بیان اینکه دبیرخانه ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس فعال است، از کمیته‌های بانوان، نیروهای مسلح، ورزش و جوانان، اطلاع رسانی و فضای مجازی، فرهنگی، پیشکسوتان و بازرسی تقدیر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها