تروریست‌های وابسته به ترکیه منطقه‌ای باستانی در جسرالشغور سوریه را تخریب کردند

تروریست‌های جبهه النصره وابسته به ترکیه یک منطقه باستانی در شهر جسر الشغور استان ادلب سوریه را در جستجوی آثار باستانی برای سرقت و قاچاق آن به ترکیه تخریب کردند.
کد خبر: ۴۱۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ - 19August 2020

تروریست‌های وابسته به ترکیه منطقه‌ای باستانی در جسر الشغور سوریه را تخریب کردندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه‌های تروریستی مورد حمایت ترکیه دست به حفاری‌های غیرقانونی در جنوب غرب استان ادلب و سرقت آثار تاریخی و تخریب اماکن باستانی آنجا زدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع داخلی و رسانه‌ای سوریه اعلام کردند که تروریست‌های جبهه النصره که با ترکیه مرتبط هستند، تجهیزات مخصوص حفاری و ردیاب‌های فلزی باستان شناسی را به منظور کاوش غیرقانونی محوطه باستان شناسی «تل غنام» در منطقه جسر الشغور در جنوب غربی ادلب وارد کردند تا با یافتن آثار باستانی، آنها را به سرقت برده و به ترکیه قاچاق کنند.

این منابع گفتند: «تروریست‌های جبهه النصره شماری از اهالی منطقه را ربودند تا آنها را وادار به همکاری در استخراج آثار باستانی و فروش آن به دلالان ترکیه کنند و از این طریق بتوانند هزینه اقدامات تروریستی خود را تامین کنند و در جستجوی این آثار باستانی اقدام به تخریب منطقه باستانی تل غنام کردند».

«محمود حمود» مدیر کل آثار باستانی و موزه‌های سوریه در این رابطه گفت که کلیه اماکن باستانی در استان‌های ادلب و حلب که تحت کنترل گروه‌های تروریستی است، توسط این تروریست‌ها تخریب شده است.

وی افزود: «این تروریست‌ها در کشف آثار باستانی از اطلاعات باستان شناسانی از ترکیه، آمریکا و فرانسه استفاده کرده‌اند و این خود نیز یک جنایت جنگی است که به فهرست دیگر جرایم بیگانگان و در راس آن ترکیه و آمریکا علیه ملت سوریه و تاریخ و تمدن آن افزوده می‌شود».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها