معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس:

اخلاق علمی و عملی در وجود شهید آیت‌الله دستغیب متبلور بود

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس گفت: آیت الله شهید دستغیب هم از جهت علمی و هم از جهت اخلاق عملی و هم عمل به تکلیف می‌توانیم بگوییم در زمان خود و یا حداقل در استان ما بی‌نظیر بود.
کد خبر: ۴۱۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶ - 15February 2015

اخلاق علمی و عملی در وجود شهید آیت‌الله دستغیب متبلور بود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از شیراز، حجتالاسلام والمسلمین عبدالرضا خوشنویس، شاگرد شهید آیتالله دستغیب در جمع خبرنگاران در رابطه با برگزاری یادواره شهدای سادات فارس اظهار داشت: آن مرد بزرگ از نظر اصول و فقه یک محدث به تمام معنا بود و ایشان اجازه نقل حدیث و روایت از بزرگان عصر حاضر خود داشتند و شهید دستغیب یکی از روات عصر حاضر ما بود.

وی افزود: شهید دستغیب مانند مرحوم فیض کاشانی دانش اخلاق داشت یعنی هم اخلاق علمی و هم عملی داشت.

خوشنویس، شهید دستغیب را خضر (راهنما) زمان خود دانست و افزود: از نظر عملی شهید دستغیب هم از جهت علمی و هم از جهت اخلاق عملی و هم عمل به تکلیف میتوانیم بگوییم در زمان خود و یا حداقل در استان ما بینظیر بود.

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با بیان این که عرفان شهید دستغیب، یک عرفان انزوایی نبود، افزود: همین امر باعث شد که بتواند پیام حضرت امام(ره) که یک عارف بزرگ بود، درک کند و بگیرد و از آغاز نهضت به عنوان پیشوای نهضت اسلامی در استان فارس شناخته شد و مردم او را بهعنوان امام انقلاب در فارس بشناسند.

وی با تأکید بر اینکه اگر شهید دستغیب زنده بود، اکنون یکی از پشتیبانان مهم ولایت بود، گفت: جوانان ما باید بدانند که شهید دستغیب یکی از سربازان ولایت و از حامیان ولایت فقیه بود و در نظر این شهید بزرگوار، ولایت فقیه مهم بود یعنی حاکمیت فقیه عادل در عصر غیبت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار