سردار قاسم رضایی:

اخلاق‌مداری شاخصه مهم پلیس است

جانشین فرمانده ناجا مدیریت انقلابی و اسلامی را مدیریت مبتنی بر اخلاق و تعهد دانست و گفت: شاخصه مهم پلیس که زمینه پیشرفت و تعالی خادمان نظم و امنیت را فراهم کرده، فرماندهی مبتنی بر اخلاق‌مداری است.
کد خبر: ۴۱۱۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱ - 20August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ «قاسم رضایی» جانشین فرمانده ناجا در کمیسیون عملیات ناجا که با محوریت خراسان رضوی در سالن شهید سردار «قاسم سلیمانی» ستاد فرماندهی انتظامی این استان برگزار شد، اظهار داشت: خداوند توفیق داد در استان خراسان رضوی و کنار بارگاه ملکوتی امام رئوف حضور پیدا کنیم و به خادمان نظم و امنیت در این استان، خدا قوت بگوییم.

جانشین فرمانده ناجا افزود: از ابتدای امسال بیش از 400 تن مواد مخدر در کشور کشف شده که نشان از افزایش چشمگیر کشفیات مواد مخدر دارد.

وی به ضرورت افزایش هزینه جرم در پیشگیری از جرایم نیز اشاره کرد و بیان داشت: هزینه جرم، باید متناسب با جرایم افزایش یابد تا اثر بازدارنده داشته باشد در غیر این صورت این مسئله باعث افزایش وقوع جرایم می‌شود که در این زمینه خلاءهای قانونی باید شناسایی شده و از بین برود.

این مقام عالی انتظامی کشور در ادامه سرقت را یکی از دغدغه‌های جدی مردم عنوان کرد و ابراز داشت: اگر در خصوص سرقت دو علت موثر وقوع این جرم برطرف شود از دغدغه‌های مردم در این زمینه کاسته خواهد شد. یکی توجه به زیر ساخت ها و دیگری تهیه پیوست ایمنی در اخذ پروانه ساخت و سازها است که باید به قانون تبدیل شود.

سردار رضایی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت رعایت ساز و کارهای امنیتی و انتظامی در بحث ساخت و سازها و تولید خودروهای داخلی تأکید کرد و گفت: پیروی از این ساز و کارها به طور قطع برای پیشگیری از جرایم موثر است و به دنبال آن نیز احساس امنیت در جامعه افزایش چشمگیری خواهد داشت.

جانشین فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه تهدیدات امنیتی دشمن خنثی شده است، تصریح کرد: مقابله با تهدیدات اخلاقی دشمن نیازمند بسیج همگانی است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی دارای تجربه و روحیه انقلابی است و در راستای پاسخ به مطالبات رهبر معظم انقلاب با جدیت و تمام توان گام بر می‌دارد.

وی مدیریت انقلابی و اسلامی را مدیریت مبتنی بر اخلاق، تعهد و برگرفته از انقلاب اسلامی، مکتب عاشورا و بعثت نبی مکرم اسلام (ص) دانست و خاطر نشان کرد: شاخصه مهم پلیس که زمینه پیشرفت و تعالی خادمان نظم و امنیت را فراهم کرده، فرماندهی مبتنی بر اخلاق‌مداری است که در این زمینه باید از همه فرماندهان، مسئولان، کارکنان انتظامی و تمامی سربازان خدمتگزار در جای جای کشور تشکر کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با تقویت نگهبانان محله و استفاده هوشمند از ظرفیت‌های عمومی باید فرهنگ پیشگیری نهادینه شود و در این راستا آنچه بسیار مهم است مسئول سازی در بررسی و پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی است، اما مهمتر از آن افزایش هزینه جرم است که در پیشگیری از وقوع جرایم تأثیرگذار خواهد بود.

سردار رضایی تصریح کرد: امروز ناجا افتخار دارد موثرترین مؤلفه در امنیت ملی و روابط بین‌الملل است و به عنوان صاحب نظر در تامین امنیت کشور ایفای نقش می‌کند.

وی نیروی انتظامی را یک نیروی انقلابی، ولایی و جهادی دانست و تصریح کرد: ناجا در مقابله با اراذل و اوباش که آرامش عمومی را دچار خدشه‌ می‌کنند قاطعانه وارد میدان می‌شود و در چارچوب قانون برخورد می‌کند.

سردار رضایی تاکید کرد: کارکنان نیروی انتظامی به عنوان پرچمداران ولایت، باید با دوری از محرمات و حفظ فرهنگ دفاع مقدس، الگوی جامعه بوده و بسترساز ظهور حضرت مهدی (عج) باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: کارکنان نیروی انتظامی مزین به مدال مجاهدان فی سبیل الله هستند؛ بر همین اساس باید در همه زمینه‌ها نمونه باشند.

جانشین فرمانده ناجا در این کمیسیون که با حضور معاونان عالی رتبه ناجا و مشارکت فرماندهان انتظامی شهرستان‌های خراسان رضوی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از پلیس خراسان رضوی در حوزه عملیات به خاطر کسب رتبه برتر کشوری و موفقیت‌های به دست آمده قدردانی کرد.

در ابتدای این جلسه سردار «حسین ساجدی‌نیا» معاون عملیات ناجا، سردار «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی و تنی چند از معاونان ناجا گزارشی از حوزه مأموریتی خود ارائه کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار