چهل‌سالگی سرو/ شهردار تهران:

پزشکان در دوران دفاع مقدس صحنه‌هایی درخشان از خود به جای گذاشتند

«پیروز حناچی» با بیان این‌که پزشکان در دوران دفاع مقدس صحنه‌هایی درخشان از خود به جای گذاشتند، گفت: امروز در دوران کرونا هم با دیدن برخی صحنه‌ها به یاد آن روزها می‌افتیم.
کد خبر: ۴۱۱۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ - 21August 2020

پزشکان در دوران دفاع مقدس صحنه‌هایی درخشان از خود به جا گذاشتندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «پیروز حناچی» شهردار تهران روز گذشته (پنج‌شنبه) در همایش پویش ملی همدلی با مدافعان سلامت و نکوداشت روز پزشک و ابن‌سینا که در برج میلاد برگزار شد، با بیان این‌که پزشکان در دوران دفاع مقدس صحنه‌هایی درخشان از خود به جای گذاشتند، اظهار داشت: برخی از آن پزشکان که امروز هم در جمع ما هستند، در دوران دفاع مقدس از قبل از عملیات شروع به فعالیت می‌کردند و در حین عملیات نیز رکوردهایی را از خود به جا گذاشتند که در سطح جهان مطرح است.

وی افزود: آن‌ها در فاصله زمانی جراحت یک رزمنده تا درمان و جراحی احتمالی از نظر زمانی، رکورد آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام را شکستند. من در منطقه پنج ضلعی به یاد دارم که چگونه یک پزشک شریان خون یک رزمنده را حفظ کرد و باعث زنده ماندن او شد. امروز در دوران کرونا هم با دیدن برخی صحنه‌ها به یاد آن روزها می‌افتیم.

شهردار تهران با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان، گفت: به‌نظر من مسئولان دو وظیفه دارند؛ یکی فعالیت‌های جاری و دیگری هم برخی اقدامات که در نهایت قضاوت آیندگان تابع آن اقدامات خواهد بود و متاسفانه برخی مسئولان این اقدامات را فراموش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وقتی با مردم با صداقت رفتار کنیم، آن‌ها هم پاسخ‌شان صادقانه خواهد بود، تأکید کرد: در دوران کرونا شاهدیم چگونه مردم در شرایط بد اقتصادی همدیگر را یاری می‌کنند.

حناچی خاطرنشان کرد: ابن‌سینا از آن دسته آدم‌هایی است که تحت تاثیر زمانه خود قرار نگرفت و آثاری از خود به جا گذاشت که بسیار ارزشمند است. او علاوه بر طبابت و حوزه پزشکی در زمینه‌های دیگر هم فعالیت‌هایی داشت. یکی از آثار به جا مانده جالب این طبیب، مناظره‌اش با «بایزید بسطامی» است که در قالب شعر به دست ما رسیده است.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها