وال استریت ژورنال؛

ولیعهد عربستان عطش قدرت و ثروت اندوزی دارد

یک روزنامه غربی در گزارشی نوشت که ولیعهد عربستان به شدت به ثروت اندوزی و کسب قدرت تمایل داشته و به همین دلیل برای تکیه زدن بر کرسی پادشاهی در عربستان عجله دارد.
کد خبر: ۴۱۲۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶ - 22August 2020

بن سلمان عطش قدرت و ثروت اندوزی داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از القدس العربی، روزنامه وال استریت ژورنال با انتشار مقاله‌ای در خصوص محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نوشت: قدرت گرفتن بن سلمان در عربستان در سایه تمایل به ثروت اندوزی و شهوت قدرت صورت می‌گیرد.

در این گزارش آمده است: بن سلمان عطش ثروت اندوزی و کسب قدرت دارد. وی تلاش کرد طی یکسال بر رقبای خود پیشی بگیرد تا بتواند بر کرسی قدرت تکیه بزند. سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در آغاز سال ۲۰۱۵ زمانی که قدرت را به پسرش داد، اختیارات غیر عادی نیز به او منتقل کرد تا بتواند بر ارتش و سرویس‌های امنیتی کنترل داشته باشد.

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۵ بن سلمان احساس کرد که به یک مرخصی نیاز دارد بنابراین به یک سفر پرهزینه یک ماهه با پرداخت ۵۰ میلیون دلار رفت. حضور خواننده‌های بین‌المللی در میهمانی‌های بن سلمان که در یکی از جزایر مالدیو در کنار زنانی از کشورهای مختلف برگزار شده، زبانزد خاص و عام است.

در همان دوره، بن سلمان یک کشتی تفریحی به ارزش ۴۲۹ میلیون یورو و یک کاخ مجلل به ارزش ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرد. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که میهمانی‌های بن سلمان در جزایر مالدیو تنها یکی از ماجراجویی‌های وحشیانه بن سلمان در سایه پرداخت هزینه‌های هنگفت به شمار می‌رود. این میهمانی‌ها بعد از درز خبر آن در روزنامه‌های مالدیو و توجه رسانه‌های ایرانی به آن به پایان رسید.

این تمایل بن سلمان برای ثروت اندوزی باعث می‌شود تا تلاش کند هرچه سریعتر بر کرسی پادشاهی در این کشور تکیه بزند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها