بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی؛

دوم شهریور در آذربایجان‌ غربی یادآور رشادت‌های 14 شهید روستای حکی است

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی به مناسبت دوم شهریور سالروز شهادت 14 تن از پاسداران و رزمندگان گلگون کفن ارومیه بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۱۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷ - 23August 2020

دوم شهریور ماه در آذربایجان‌غربی یادآور رشادت‌های 14 شهید حکی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ غربی به مناسبت دوم شهریور سالروز شهادت 14 تن از پاسداران و رزمندگان گلگون کفن ارومیه بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

ولا تَحسبَن الذّین قُتلو فی سبیل الله امواتاً بَل احیاءٌ عِندَ رَ بّهم یُرزَ قون

با سلام و صلوات بر محمد و آل محمد(ص)

بی‌شک دوران پرافتخار هشت سال دفاع مقدس به عنوان گنجینه عظیم معنوی ایران اسلامی در تمام طول تاریخ جاوید و ماندگار است و ایثار، فداکاری و رشادت مرد و زن، پیر و جوان این مرز و بوم در دفاع از اسلام، انقلاب و میهن عزیز خویش همیشه در یادها خواهد ماند.

دورانی که مستکبرین و ابر قدرت‌های زورگوی جهان هشت سال جنگ خانمان‌سوز را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند به این امید که این نهال نوپای نظام الهی را در هم شکنند و لکن به مدد خداوند متعال رزمندگان اسلام درسی به متجاوزان دادند که تا ابد فراموش نخواهند کرد.

اینک پس از چهل سال از آن دوران پرتلاطم به برکت خون شهدا، انقلاب اسلامی به درخت تنومندی تبدیل شده که مایه ترس و وحشت دشمنان و امید مظلومان و ستمدیدگان جهان گردیده است.

اما استان آذربایجان‌ غربی با 12 هزار شهید گلگون کفن و با شهید بزرگوار آقا مهدی باکری‌اش و با لقب سرزمین مجاهدت‌های خاموش، از استان‌های معدودی است که تا به امروز باب شهادت در آن باز بوده و اکنون رزمندگان این خطه از سرزمین ایران اسلامی در طول عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از چهل سال است که از اسلام، انقلاب و مرزهای ایران عزیز دفاع می‌کنند و طی این مدت این استان  شاهد حوادث زیادی بوده که دوم شهریور سال 1361 یکی از ده‌ها حوادث غمبار آن می‌باشد.

در این روز خاطره بسیار تلخی برای استان آذربایجان‌ غربی به ویژه مردم شهید پرور ارومیه رقم خورده و تعداد 14 تن از پاسداران و رزمندگان این شهر که مشغول خدمت و حراست از مرزهای ایران اسلامی بودند در حوالی روستای حکی توسط ضدانقلاب کوردل و ایادی استکبار مظلومانه به شهادت رسیده و در حافظه مردم استان و ارومیه به 14 شهید حکی معروف شدند.

لذا در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش نام  و یاد این شهدای عزیز را گرامی داشته و با عرض ادب و احترام به خانواده‌های معظم‌شان و آرزوی صبر و شکیبایی برای آنان، امید است جوانان این مرز و بوم در مسیر تعالی بخش و نورانی شهدا پرچم عزت و سربلندی ایران اسلامی را بر فراز قله‌های پیشرفت و ترقی به اهتزاز در آورده و با اعتقاد راسخ از نظام مقدس اسلامی که خون‌بهای شهداء والامقام می‌باشد، حراست نمایند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار