مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان رضوی مطرح کرد؛

ضرورت آگاه‌سازی مدیران در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس

سیدحمید موسوی گفت: با توجه به مشغله‌هایی که مدیران دستگاه‌های اجرایی دارند روابط عمومی دستگاه‌ها موظف هستند مدیران را متوجه اهمیت موضوع ترویج فرهنگ دفاع مقدس کنند تا در این حوزه دچار غفلت نشوند.
کد خبر: ۴۱۲۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴ - 25August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی با هدف ایجاد هماهنگی‌ بیشتر دستگاه‌ها در راستای برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این استان، «سیدحمید موسوی» مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و «حسن گوهرپور» مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

موسوی در این نشسست اظهار داشت: پایه و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی، باورهای دینی است. آنچه باعث استحکام انقلاب اسلامی شد تکیه به ارزش‌ها بود که اوج آن در دفاع مقدس متجلی شد.

وی افزود: اگر ارزش‌های این حماسه عظیم به روز شده و به نسل جوان منتقل شود ضامن تداوم حیات انقلاب اسلامی خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه دفاع از حرم از برکات دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: مسیر پر فراز و نشیبی که در مسیر انقلاب اسلامی پیش رو داریم تنها با تکیه به روحیه دفاع مقدس هموار خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی با اشاره به نقش روابط عمومی دستگاه‌ها در ترویج فرهنگ دفاع مقدس، تأکید کرد: کسانی که در دستگاه‌ها متولی برگزاری برنامه‌های مختلف هستند باید بیش از مردم در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس گام بردارند و این فرهنگ را در مجموعه مدیران، کارکنان و کسانی که در بدنه خدمت‌رسانی به جامعه هستند، نهادینه کنند.

وی اجرای 66 برنامه ابلاغی ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان را در کلیه دستگاه‌های اجرایی استان لازم و ضروری دانست.

موسوی در پایان گفت: با توجه به مشغله‌هایی که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان دارند روابط عمومی دستگاه‌ها موظف هستند مدیران را متوجه اهمیت موضوع ترویج فرهنگ دفاع مقدس کنند تا در این حوزه دچار غفلت نشوند.

روابط عمومی دستگاه‌ها پرچمداران ترویج فرهنگ دفاع مقدس هستند

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست ابراز داشت: جهاد و دفاع در منظر اسلام یک امر مقدس و در بسیاری از مواقع یک واجب است.

وی با اشاره سخن شهید سیلمانی مبنی بر اینکه ما ملت امام حسینیم، گفت: امام حسین (ع) و شهادت کاملاً قرینه هستند و با هم تفسیر می‌شوند. با توجه به اینکه ما پیرو چنین مکتبی هستیم باید در زنده نگه ‌داشتن این مکتب از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

این مسئول در ادامه به تحمیل جنگ از سوی صدام به ایران اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: نظام سلطه با حمایت از صدام، جنگ را به ایران اسلامی تحمیل کرد تا فریاد اسلام‌خواهی امت حزب‌الله را خاموش کند و مانع شکل‌گیری زندگی بر اساس مکتب حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) شود اما با ایثار و مقاومت اقشار مختلف مردم تجاوز ارتش بعث عراق دفع شد و این مکتب باقی ماند و متجاوزان به انزوا کشیده شدند.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: امسال چهلمین سالگرد این رویداد عظیم و قطعه نورانی انقلاب اسلامی است که باعث افتخار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی شد. این افتخار مرهون مجاهدان راه خدا، شهدا و رزمندگان کفرستیز و خانواده آنان است.

وی با تأکید بر اینکه امروز وظیفه داریم ارزش‌های ناب حماسه دفاع مقدس را منتشر و فراگیر کنیم، ابراز داشت: روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی به عنوان پرچمداران این حرکت باید با اقدامات خود فرهنگ غنی دفاع مقدس را به جامعه مخاطب خود منتقل کنند تا ضمن جلوگیری از فراموشی این حماسه جاوید، مانع تحریف آن شوند.

یوسفعلی‌زاده در ادامه گزارشی از اقدامات ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان ارائه کرد و گفت: ویژه‌برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس همزمان با سالروز فتح خرمشهر در استان آغاز و تا پایان سال ادامه دارد. در راستای بزرگداشت این حماسه ملی، ستاد استانی فعالیت خود را از خرداد آغاز و در سطح شهرستان‌ها گسترش پیدا کرده است. بنا به تصویب این ستاد، ستاد داخلی چهلمین سالگرد دفاع مقدس نیز در دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل و جلسات هماهنگی برگزار شده است.

این مسئول ادامه داد: یکی از اقدامات مهم ستاد استانی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، ابلاغ 66 عنوان برنامه تصویبی این ستاد به کلیه دستگاه‌های سطح استان بود و در حال حاضر ستاد استانی پیگیر اجرای این برنامه‌هاست.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ادامه داد: 2 برنامه به عنوان اولویت‌های ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان است که در خصوص نحوی اجرای آن با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه ملی دستاوردهای دفاع مقدس، اولین اولویت برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است. در این نمایشگاه عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان که در دفاع مقدس نقش داشتند به نمایش گذاشته می‌شود که 30 شهریور در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد افتتاح خواهد شد. با توجه به محدودیت‌های ناشی از کرونا روابط عمومی دستگاه‌ها باید با تمیهدات لازم بستر بازدید از این نمایشگاه را از طریق فضای مجازی فراهم کنند.

وی ادامه داد: دومین برنامه، آیین نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس است. طی مراسمی در نقاط مختلف استان، از مجاهدت‌های این عزیزان تجلیل خواهد شد. این برنامه که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد نیازمند مساعدت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه‌های اجرایی استان است.

یوسفعلی‌زاده در پایان ضمن قدردانی از زحمات کلیه مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان در فراهم کردن بستر لازم برای برگزاری هر چه باشکوه ویژه برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس، تداوم حمایت‌های مدیران را در پاسداشت این حماسه ملی خواستار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها