رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش:

امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت اجتماعی است

حجت‌الاسلام صنعت‌پور امیری «امر به معروف و نهی از منکر» را یک مسئولیت اجتماعی دانست و گفت: این فریضه ضامن بقای اسلام و اجتماع اسلامی است.
کد خبر: ۴۱۲۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ - 25August 2020

امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت اجتماعی است/ امر به معروف و نهی از منکر از جلوه‌های جهاد فی‌سبیل‌الله استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر و فرماندهان بسیج کوی‌های سازمانی ستاد ارتش با حضور فرماندهان و مسئولین در ستاد ارتش برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسین صنعت‌پور امیری» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در این همایش، با تأکید بر این‌که در حقیقت اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خدای تعالی است، اظهار داشت: اگرچه همه احکام الهی، امر به معروف و نهی از منکر است، اما در اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، همین بس که در آیه ۹۰ سوره نحل، خدای متعالی به عدل و احسان امر و از فحشا و منکر و تجاوز و ستم نهی می‌کند.

وی افزود: همه انبیای الهی و ائمه معصومین (ع)، آمر به معروف و ناهی از منکر بودند و البته کلیدواژه تبلیغی همه آنان دو جمله کلیدی «عبودیت خدا کنید» و «از طاغوت اجتناب کنید»، بود.

حجت الاسلام صنعت‌پور، بزرگترین منکر را حاکمیت طاغوت و بالاترین معروف را حاکمیت اسلام و عدل برشمرد و تصریح کرد: امام حسین (ع) برای از بین بردن حاکمیت طاغوت و برپایی حاکمیت دینی قیام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف ضامن بقای اسلام و اجتماع اسلامی است و آمر به معروف و ناهی از منکر، از نیکی‌ها پاسداری و با زشتی‌ها مبارزه می‌کند و این امر، اگرچه باید متولیانی داشته باشد، اما حقیقت آن، یک مسئولیت اجتماعی است و همه موظفند تا در دایره این نظارت عمومی و همگانی حضور فعال داشته باشند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش ضمن بیان برخی از آثار، آداب و برکات امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: خوش‌رویی، گفتار ملایم و نرم، رعایت حیثیت و آبروی افراد، پرهیز از تجسس، تکریم افراد و پرده‌پوشی، بخشی از آدابی است که آمر به معروف و ناهی از منکر باید مد نظر داشته باشد.

وی آمران به معروف و ناهیان از منکر را پرچمداران جذب دل‌ها خواند و خطاب به آن‌ها عنوان کرد: شما پرچم‌داران حمایت از خوبان و برجسته کردن خوبی‌ها و مبارزان و مجاهدان در برابر شرک، کفر، ظلم، فساد و هرزگی، و برگزیدگان و مجاهدان عرصه مبارزه با فساد هستید.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین «بهمن» معاون بازرسی و ارزیابی مکتبی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش از آمران به معروف و ناهیان منکر خواست نه به‌عنوان مدعی‌العموم بلکه به‌عنوان آحاد جامعه اسلامی در برابر گناه، بی‌تفاوت نباشند و علاوه بر تذکر لسانی، گزارش‌های خود را به مراجع ذی‌صلاح ارسال کنند تا به آن‌ها رسیدگی شود.

وی با تأکید بر اینکه باید کاری کرد تا فضا برای گناه، فساد و بی‌عفتی ناامن شود و خوبی‌ها اهمیت خود را پیدا کند، گفت: امروز بزرگترین معروف، حمایت از حکومت اسلامی و بزرگ‌ترین منکر، تضعیف آن است و بدانید که خبر‌های خوبی در پیش است.

حجت‌الاسلام بهمن، حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایشان را پرچم‌دار امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: فقها امر به معروف و نهی از منکر را مجاهده در راه خدا دانسته‌اند؛ لذا این فریضه از جلوه‌های جهاد فی‌سبیل‌الله، مجاهدت در راه خدا و انجام وظیفه جهادی است.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها