حماس:

هدف از سفر پمپئو ادامه جنایت عادی‌سازی با عناوین جدید است

مشاور رسانه‌ای دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که وزیر خارجه آمریکا با سفر خود به منطقه در تلاش است تا عادی‌سازی را تحت عناوین جدید و متعدد تحمیل کند.
کد خبر: ۴۱۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ - 26August 2020

هدف از سفر پمپئو ادامه جنایت عادی‌سازی با عناوین جدید استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «طاهر النونو» مشاور رسانه‌ای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، درباره اقدامات حمایتی جدید مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از رژیم صهیونیستی هشدار داد.

النونو تأکید کرد: هدف پمپئو از سفر به منطقه، «تداوم تحمیل جنایت عادی‌سازی تحت عناوین جدید و متعدد است».

خبرگزاری فلسطینی صفا به نقل از این مسئول فلسطینی گزارش داد: «یکی از این عناوین، برگزاری نشست منطقه‌ای عادی‌سازی در یک کشور عربی با نظارت آمریکا و با مشارکت [کشورهای] عربی و اسرائیل است».

یک مسئول بلندپایه اماراتی روز گذشته گفت که قرار است این نشست، با حضور کشورهای عربی و مسئولان صهیونیستی برگزار شود و برخی از کشورها، به آمریکا وعده داده‌اند که دراین نشست حضور پیدا کنند.

وی تأکید کرد که بحرین، عمان، مغرب، سودان و چاد به درخواست آمریکا برای حضور در این نشست پاسخ مثبت داده‌اند و گفته‌اند که مسئولان بلندپایه خود را به این نشست خواهند فرستاد.

النونو در ادامه از کشورهای عربی خواست که با این هدف‌ها و طرح‌های خطرناک همکاری نکنند؛ طرح‌هایی که در واقع «اجرای مخفیانه طرح معامله قرن برای نابودی مسئله فلسطین و ادغام [رژیم] اشغالگر در منطقه است».

این مسئول فلسطینی خاطرنشان کرد، هرگونه همراهی با این طرحها، به رژیم صهیونیستی اجازه خواهد داد که کشورها را از بین برده و به صورت مستقیم و غیر مستقیم، بر ملت‌های منطقه مسلط شود.

وی این اقدام را تلاشی برای «بزک کردن چهره اشغالگر، توجیه جنایاتش علیه ملت ما و تداوم نادیده گرفتن حقوق فلسطین» دانست.

النونو در پایان خاطرنشان کرد، تمامی این مسائل باعث افزایش گسست در میان امت اسلامی و افزایش تضادهای درونی خواهد شد که این مسئله، به سود منافع و سیاستهای توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی است.

امارات و رژیم صهیونیستی در ۲۳ مرداد طی بیانیه‌ای مشترک با آمریکا اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم به عادی‌سازی روابط بین خود گرفته‌اند و به زودی این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی خواهد رسید.

تصمیم امارات برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی با مخالفت گسترده مقامات فلسطینی و کشورهای اسلامی همراه بوده است. معترضان فلسطینی در رام‌الله تصاویر ولی‌عهد ابوظبی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد دحلان» عضو جدا شده جنبش فتح و رئیس‌جمهور آمریکا را آتش زدند یا لگدمال کردند.

مشارکت‌کنندگان در تظاهرات در حالی که پلاکاردهایی در محکومیت توافق مذکور در دست داشتند، این توافق را جایزه‌ای به رژیم اشغالگر و ادامه شهرک‌سازی و نیز چاقو زدن از پشت به فلسطین و قدس دانستند و تأکید کردند، با مقاومت می‌توان این توافق را کنار زد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها