معرفی فعالیت‌های هنری با محوریت عاشورا

از امروز چهارشنبه پنجم شهریور، برنامه زنده رادیویی «۱۴۴۲» ویژه ایام عزاداری حضرت اباعبدالله با محوریت انعکاس عزاداری‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در هشت قسمت به روی آنتن رادیو نمایش می‌رود.
کد خبر: ۴۱۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۲ - 26August 2020

معرفی فعالیت‌های هنری با محوریت عاشورابه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «۱۴۴۲» ضمن تعامل با مخاطبان در قالب برنامه‌ای ترکیبی، فعالیت‌های هنری با محوریت عاشورا را معرفی می‌کند به عبارتی معرفی عزاداری‌های تهران قدیم، معرفی فیلم و سریال با محتوای حادثه عاشورا، پخش نوا‌های قدیمی و تعزیه، معرفی موسیقی عاشورایی، ارتباط و معرفی فعالیت‌های هنری امروز جامعه و انعکاس عزاداری‌ها از جمله آیتم‌های این برنامه رادیویی است.

مهدی طهماسبی، گوینده برنامه رادیویی «۱۴۴۲» در این زمینه گفت: در این برنامه منعکس کننده عزاداری‌هایی هستیم که با توجه به پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی در تهران و شهرستان‌ها اتفاق می‌افتد.

وی افزود: همچنین با نصرالله حدادی کارشناس برنامه به بررسی سابقه عزاداری‌های بزرگ امام حسین (ع) در مکان‌های مذهبی مانند تکیه‌ها و حسینیه‌هایی که قدمت دارند می‌پردازیم.

این هنرمند رادیو ادامه داد: مصطفی محمودی دیگر کارشناس برنامه است که در بخش سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی و فیلم‌های عاشورایی به واقعه کربلا و شهادت حضرت امام حسین (ع) می‌پردازد.

طهماسبی عنوان کرد: در این برنامه با هنرمندان عرصه‌های مختلف که فعالیت‌های هنری مرتبط با عاشورا انجام داده اند ارتباط گرفته و آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

گوینده برنامه ۱۴۴۲ خاطر نشان کرد: معرفی موسیقی عاشورایی، هنر‌های تجسمی که به عاشورا و امام حسین ع می‌پردازند و پخش چند مجلس از تعزیه خوانان مطرح از دیگر قسمت‌های این برنامه است.

طهماسبی در پایان تأکید کرد: این برنامه به نوعی خیمه گاه عاشورایی رادیو نمایش است که پخش می‌شود.

برنامه رادیویی «۱۴۴۲» به نویسندگی انسیه شمس اللهی از امروز چهارشنبه پنجم شهریور ماه تا چهارشنبه ۱۲ شهریور ماه ساعت ۱۸ تا ۱۹:۳۰ به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می‌شود.

مهدی طهماسبی گوینده، مصطفی محمودی و نصرالله حدادی کارشناسان و انسیه شمس اللهی و اسماعیل باستانی تهیه کنندگان «۱۴۴۲» هستند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها