رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در نشست با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطالبات رهبری را به مرحله اجرا درآورده است

سردار سرتیپ محمد شیرازی گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موفق شده بخشی از منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را به مرحله اجرا درآورد.
کد خبر: ۴۱۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ - 27August 2020

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مطالبات رهبری را به مرحله اجرا درآورده استبه گزارش خبرنگار دفاعی و امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، در نشست با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، با تشکر از اهتمام سردار کارگر و مدیران و کارکنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: به‌حمدالله شما موفق شده‌اید بخشی از منویات و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی  در حوزه نشر فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس را به مرحله اجرا درآورید.

سردار شیرازی با اشاره به اینکه فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مبتکرانه جدید و رو به رشد است، تصریح کرد: این بیانگر برکت کار شماست خصوصا بهره‌گیری از مشارکت مردمی، استفاده از همه ظرفیت‌های کشور، واگذاری مسئولیت به دستگاه‌ها و پرهیز از نگاه‌های جناحی از نکات مثبت فعالیت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است.

وی افزود: چهلمین سالگرد دفاع مقدس فرصت ارزشمندی است که باید از این فرصت هم در نگاه به عملکردها و هم در رویکرد به آینده استفاده شود.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اهمیت نهضت خاطره‌گویی گفت: امروز که نسل افتخار آفرین و فرماندهان عزیز دوران دفاع مقدس حضور دارند باید خاطرات آن‌ها جمع آوری و منتشر شود، ضبط و ثبت خاطرات پیشکسوتان دفاع مقدس خود اخلاق عملی است و برای نسل جوان سرمشق و ارزشمند است.

سردار شیرازی با تاکید بر نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس علاوه بر ثبت و گزارش عملکرد‌ها و اقدامات، به کار‌های انجام نشده و بر زمین مانده نیز توجه داشته باشد.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ظرفیت بزرگی است که باید حداکثر استفاده از این ظرفیت به عمل آید.

همچنین در ادامه این نشست سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، با ارائه گزارشی از اقدامات بنیاد در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، رسانه‌ای، فضای مجازی، پیشکسوتان، ساخت و توسعه موزه‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس؛ سهم تولید کتاب‌های دفاع مقدس از کل کتاب‌های منتشر شده در سال ۱۳۹۸ را ۱۹ درصد اعلام کرد و گفت: ۱۱ درصد از این آثار توسط ادارت کل استان‌ها و سازمان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس انجام گرفته است که نسبت به چهار سال گذشته رشدی معادل ۴۲۰ درصدی نسبت به کل دوره بیست ساله گذشته داشته است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در خصوص ساخت و توسعه موزه‌های دفاع مقدس نیز گفت: ما در حال حاضر با ۱۰ موزه‌ای که توسط ریاست محترم جمهوری در سال ۱۳۹۷ به صورت ویدیو کنفرانس از محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افتتاح شد، ۱۵ موزه دفاع مقدس در ۱۵ استان کشور داریم، که ان‌شاالله در هفته دفاع مقدس امسال ۹ موزه جدید افتتاح و تا سال ۱۴۰۴ هر استان کشور حداقل یک موزه دفاع مقدس خواهد داشت.

رئیس ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس افزود: برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۵۰۵ ستاد در وزارتخانه‌ها، سازمان‌های کشوری و لشکری، استان‌ها و شهرستان‌ها تشکیل شده که تا امروز بیش ۲۶ هزار برنامه اصلی را طراحی و راهبری می‌کنند.

همچنین در این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین «علی شیرازی» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه، سرتیپ دوم ستاد «محمد قاسم‌زاده فهمیده» جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سرتیپ دوم پاسدار «محمد قاسم ناظر» معاون هماهنگ کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس،  «علی اصغر جعفری» مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دبیر ستاد مرکزی گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس حضور یافتند.

سردار سرتیپ بسیجی «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا در این نشست در جریان فعالیت‌های چهار ساله اخیر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های کشوری و لشکری قرار گرفت.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار