طلایه‌دار پرواز عملیاتی و آموزشی با بالگرد کبرا به دیار باقی شتافت

استاد خلبان سرهنگ حاج غلامحسن ساعد، طلایه‌دار پرواز عملیاتی و آموزشی با بالگرد جنگنده کبرا عصر پنجشنبه بدلیل بیماری در بیمارستان سیدالشهدا(ع) اصفهان، دعوت حق را لبیک گفت و به لقاءالله پیوست.
کد خبر: ۴۱۳۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳ - 28August 2020

طلایه‌دار پرواز عملیاتی و آموزشی با بالگرد کبرا به دیار باقی شتافتبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، استاد خلبان سرهنگ حاج غلامحسن ساعد از خلبانان پیشکسوت هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌ساز خوشنام سال‌های دفاع مقدس، در عملیات مختلف همچون مرصاد، نصر، آزادسازی نفت شهر، میمک، نوسود، پاوه، صالح‌آباد، سردشت و مریوان و همچنین اسکورت ستون نیروهای خودی در غرب کشور، حضوری موثر داشت.

این ‌خلبان شجاع همرزم  شهیدان چمران، صیاد شیرازی و هم‌پرواز شهیدان شیرودی، کشوری و سهیلیان از حماسه‌سازان دوران دفاع مقدس بود. استاد خلبان سرهنگ حاج غلامحسن ساعد در عملیات «بازی دراز» در پادگان سرپل ذهاب همرزم مستقیم شهید شیرودی و از حماسه‌سازان این عملیات بود.

وی بعد از سال‌های رزم، تجربیات و دانش خود را به‌منظور تربیت نسل جدید خلبانان ایرانی به کار گرفت و کارنامه‌ای درخشان از خود برجا گذاشت. حاج غلامحسین ساعد در کنار رزم‌آوری در امور خیر و فرهنگی نیز پیشگام و از  اعضای هیات امنای مسجد المهدی شهرک قدس اصفهان بود.

وی از سال ۱۳۵۱ بعنوان یکصد و هشتمین خلبان هوانیروز ارتش در اصفهان، پرواز خود را آغاز کرد و تا سال ۱۳۹۹ از پرواز با جنگنده کبرا خسته نشد و رکورد جهانی بیشترین پرواز با این بالگرد را از خود به یادگار گذاشت. 

مراسم وداع با پیکر این استاد خلبان حماسه‌ساز میهن اسلامی، فردا جمعه هفتم شهریور در مسجد المهدی (عج) شهرک قدس اصفهان برگزار و سپس پیکرش به استان آذربایجان منتقل خواهد شد.

 استاد خلبان غلامحسن ساعد فرزند شهرستان میان دوآب آذربایجان بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها