مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر؛

مستضعفان عالم با الگوگیری از قیام عاشورا در حال رهایی از ظلم هستند

حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی گفت: مستضعفان عالم با الگوگیری از قیام عاشورا در حال رهایی از ظلم و ستم ظالمان و مستکبران هستند.
کد خبر: ۴۱۳۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ - 29August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «عبدالرضا سروستانی» مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر امروز در مراسم عزاداری و سوگواری تاسوعای حسینی اظهار داشت: مستضعفان عالم با الگوگیری از قیام عاشورا در حال رهایی از ظلم و ستم ظالمان و مستکبران هستند.

وی گفت: امام حسین (ع) با تقدیم جان، فرزندان و یاران خود در راه خدا توانست طاغوت را شکست دهد.

سروستانی ادامه داد: امروز نام، یاد، راه و اندیشه‌های امام حسین (ع) برای تمام آزادگان عالم بعنوان یک الگو و کشتی نجات شناخته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهرگفت: پرچم مبارزه با طاغوت را امام حسین (ع) عَلَم کرده و رفته رفته هرچه از آن زمان بگذرد، مسیر نورانی اسلام و جایگاه رفیع آن در دنیا گسترده ترمی‌شود.

 سروستانی افزود: امروز در جهان اندیشه‌ها، شجاعت، دلیری و استقامت امام حسین(ع) درس بزرگی برای جامعه بشری است و مستضعفان عالم با الگوگیری از قیام عاشورا در حال رهایی از ظلم و ستم هستند.

وی ادامه داد: استان بوشهر یک هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی دارد که از این شمار تاکنون ۸۹۰ هیات در سامانه بیرق برای برگزاری مراسم شهادت امام حسین (ع) ثبت نام کرده اند.

سروستانی تاکید کرد: استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی در شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا برای همه عزاداران حسینی ضروری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهرگفت: افزون بر ممنوعیت برگزاری آئین‌های عزاداری سنتی از جمله سینه زنی، تعزیه و زنجیر زنی برپایی ایستگاه صلواتی، ایجاد موکب، خیمه و چادر برای توزیع مواد غذایی و چای نیز در  این روزها ممنوع است.

سروستانی افزود: مردم ولایت‌مدار و عاشورایی استان بوشهر در شب عاشورای حسینی با ندای لبیک یا حسین ضمن تجدید میثاق با سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، شور و شعور حسینی خود را به نمایش می‌گذارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهرادامه داد: تاکنون از ۸۰۰ هیات مذهبی استان بوشهر که موفق به دریافت مجوز از سامانه بیرق شده‌اند بازدید و جلسه‌های تخصصی برای رعایت پروتکل بهداشتی تشکیل شده است.

وی با اشاره به توزیع ۸۰ هزار عدد ماسک میان هیات‌های مذهبی استان بوشهر گفت: کمک‌های مومنانه از سوی هیات‌های مذهبی مورد توجه قرار دارد و نذرهای مردم به سوی کمک‌های مومنانه هدایت می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار