آیت‌الله علم‌الهدی در پاسخ به خبرنگار «دفاع پرس»:

بسیج دانشجویی حوزه توسعه نیروی انسانی باید اقدام جهشی و انقلابی انجام دهد

علم الهدی در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر هجمه دشمن به مراکز دانشگاهی کشورمان بیان داشت: جریان های ارزشی در دانشگاه ها از ظرفیت متدینین و نیروهای دینی دانشگاه حداکثر استفاده را نکردند. به همین خاطر بسیج دانشجویی به عنوان یکی از این تشکل ها باید در حوزه توسعه نیروی انسانی خود اقدام جهشی و انقلابی انجام دهد.
کد خبر: ۴۱۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵ - 17February 2015

بسیج دانشجویی حوزه توسعه نیروی انسانی باید اقدام جهشی و انقلابی انجام دهد

به گزارش خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله علم الهدی امام جمعه موقت مشهد صبح امروز در حاشیه همایش سه هزار نفری مسوولان بسیج دانشجویی کشور در نشستی خبری با خبرنگاران در پاسخ به سوالات گفت: هراس امریکا از ایران به دلیل دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای نیست چرا که آنها از وجود و توسعه و نفوذ ما در منطقه هراس دارند. زیرا روزی که انقلاب در ایران به پیروزی رسید فقط در کشور ما مرگ بر امریکا گفته می شد ولی اکنون در بسیاری از کشورها این شعار علیه سیاست های استکباری امریکا داده می شود.

وی افزود: به همین خاطر نشستن بر سر میز مذاکره و بحث کردن مشکل ما نیست چرا که امریکا می خواهد با این بهانه برای براندازی ایران اقدام کند. لذا معتقدم مذاکرات به دلیل ماهیت ضد اسلامی امریکا به جایی نمی رسدو چنانچه ما در این مذاکرات تسلیم شویم عزتی را که تا کنون به دست آورده ایم در جهان از دست می دهیم.

آیت الله علم الهدی سپس درباره انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری نیز عنوان کرد: ریاست مجلس خبرگان به عنوان مدیریت جلسه مساله زیاد مهمی نیست چرا که اعضای این مجلس از نخبه ترین افراد جامعه هستند پس مدیریت نیازمند فرد متخصص و مدیری نیست. به عبارت دیگر مدیر مجلس باید ثبوت و اثباتی نسبت به اعضا داشته باشد تا اعضا آن را انتخاب کنند. به همین جهت انتخاب رییس مجلس خبرگان قائل به بینش و بصیرت اعضا است.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر هجمه دشمن به مراکز دانشگاهی کشورمان بیان داشت: جریان های ارزشی در دانشگاه ها از ظرفیت متدینین و نیروهای دینی دانشگاه حداکثر استفاده را نکردند. به همین خاطر بسیج دانشجویی به عنوان یکی از این تشکل ها باید در حوزه توسعه نیروی انسانی خود اقدام جهشی و انقلابی انجام دهد.

امام جمعه موقت مشهد ادامه داد: بسیج دانشجویی با مساله سیاست خارجی باید همواره چشم به قدم های رهبر معظم انقلاب داشته باشد. لذا راهبرد بسیج باید فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشد و در پاسداری از این راهبردها نهایت تلاش خود را انجام دهد و از سوی دیگر هر جریانی که بخواهد اصول راهبرد خارجی کشور که از سوی رهبر معظم انقلاب تدوین شده را تهدید کند بسیج وظیفه دارد با موضع گیری قوی در پاسداشت راهبردهای ترسیم شده ایستادگی کند.

وی افزود: در مساله مذاکرات آن چه باید دقیقا اجرا شود اصول رهبری در تمام فعالیت های دیپلماتیک گفتگوها و محاوره های مسوولان مذاکره کننده است و بسیج دانشجویی هر کجا تخطی از این راهبردها را دید باید تذکر دهد.

این عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی نسبت به سایر اقشار بسیج در مطالبه گری پیشگام و موفق بوده بیان داشت: اهمیت همایش کشوری مسوولان بسیج دانشجویی در این است که باید این عزیزان از یک راهبرد مشترک نسبت به شرایط داخلی و خارجی برخوردار شود چرا که اکنون در دانشگاه ها فضاهای گوناگونی وجود دارد که اقتضا می کند بسیج دانشجویی در تبیین رهنمودهای رهبری و مطالبه گری بر اساس اصول انقلاب به یک هماهنگی دست پیدا کند.

انتهای پیام/ ر.م

نظر شما
پربیننده ها