اطلاعات عراق ۱۲ داعشی را در الانبار دستگیر و چند انبار سلاح و مهمات را توقیف کرد

سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق از دستگیری ۱۲ تروریست داعشی در استان الانبار خبر داد که برای انجام عملیات‌های تروریستی جدید آماده می‌شدند.
کد خبر: ۴۱۳۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ - 31August 2020

اطلاعات عراق ۱۲ داعشی را در الانبار دستگیر و چند انبار سلاح و مهمات را توقیف کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق روز دوشنبه از دستگیری ۱۲ تروریست و توقیف چند انبار سلاح، مهمات و مواد منفجره در استان الانبار در غرب عراق خبر داد.

براساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در بیانیه اطلاعات وزارت کشور عراق آمده است: «به دنبال پیگرد دقیق و مستمر هسته‌های تروریستی داعش در استان الانبار، نیرو‌های اطلاعات این استان توانستند، ۱۲ تروریست را از مناطق پراکنده در این استان که همگی تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق بودند، دستگیر کنند».

براساس بیانیه مذکور، این تروریست‌ها در زمان تسلط گروه‌های تروریستی بر الانبار به عنوان عناصر امنیتی، نظامی و اداری در نهاد‌های موسوم به ولایت الفلوجه، ولایت الانبار و ولایت الفرات فعالیت می‌کردند.

سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق تاکید کرد که تروریست‌های بازداشتی در جریان بازجویی‌های اولیه از آن‌ها به وابستگی خود به داعش و انجام چندین عملیات تروریستی در حمله به دستگاه امنیتی عراق و انفجار‌ها و کشتار شهروندان اعتراف کردند و گفتند که آن‌ها پس از آزادی عراق از چنگ داعش به یکی از کشور‌های همسایه گریخته بودند و حالا برای انجام عملیات‌های تروریستی جدید به عراق بازگشته بودند.

بر اساس این بیانیه، نیرو‌های اطلاعات عراق در الانبار همچنین چندین انبار سلاح و مهمات داعش شامل بمب‌های دستی، خمپاره، کمربند‌های انفجاری، موشک‌های کاتیوشا، سکو‌های پرتاب موشک و راکت‌های ضد زره و دیگر مهمات را توقیف کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها