رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا:

ایران از سلاح‌های راهبردی پدافند هوایی برخوردار است

سردار محمد شیرازی تشکیل نیروی پدافند هوایی را نعمت بزرگی برای کشور دانست و گفت: امروز سلاح‌های راهبردی پدافند هوایی در اختیار ما قرار دارد.
کد خبر: ۴۱۳۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ - 02September 2020

تشکیل نیروی پدافند هوایی نعمت بزرگی برای کشور استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ بسیجی «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا به مناسبت روز پدافند هوایی با حضور در گروه واکنش سریع راهبردی امام علی (ع) روز پدافند هوایی را تبریک گفت.

سردار شیرازی در دیدار با فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و فرماندهان این گروه پدافندی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گفت: خداوند ذکر، نام و یاد امام حسین (ع) را موجب برکت و نورانیت کار ما قرار داده و ان‌شاءالله توفیق دهد که این مسیر نورانی که خود نشان ما داد و با پیروزی انقلاب اسلامی جلوه کرد را بتوانیم تا آخر ادامه دهیم.

وی با مقایسه وضعیت امروز کشور با قبل از انقلاب ضمن بیان خاطره‌ای گفت: من قبل از انقلاب در ارتش خدمت می‌کردم و با آمریکایی‌ها در یک پادگان بودیم؛ آن موقع دانشجوی وظیفه بودم اساتید من که ستوان و سروان بودند حق نداشتند به بخش تعمیر و نگهداری که در اختیار درجه‌دار آمریکایی بود نزدیک شوند؛ استاد ایرانی که واقعاً هم در کار خودش استاد بود حق نداشت به بخش‌های فنی نزدیک شود آن روز من به‌عنوان یک ایرانی احساس خفت می‌کردم، این حال و روز ما در آن ایام بود و آمریکا آن روزها هم مثل امروز به غلط تبلیغات می‌کرد که ما آمده‌ایم و به ایرانیان خدمت می‌کنیم.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا به تحولی که در پدافند هوایی از دوران دفاع مقدس تا کنون رخ داده اشاره کرد و گفت: در دوران جنگ هواپیمای دشمن روی مناطق عملیاتی ما حضور پیدا می‌کرد، بعضی از این هواپیماها مانند میراژ می‌آمدند و با خیال راحت بمباران می‌کردند و می‌رفتند و توانمندی ما آن روز محدود بود؛ ولی امروز سلاح‌های راهبردی پدافند هوایی در اختیار ما قرار دارد. آن روزها عمق نگاه ما این بود که راداری داشته باشیم که بتواند ۲۵ کیلومتر را رصد کند، ولی امروز ما رادارهایی داریم که سه هزار کیلومتر برد دارند.

سردار شیرازی با اشاره به نگاه بلند رهبر معظم انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در بحث توانمندی‌های داخلی گفت: در سال ۱۳۵۸ چند نفر از کارکنان نیروی هوایی ارتش آمدند محضر حضرت آقا، قطعه‌ای هم به همراه داشتند و گفتند این قطعه ما تمام شده است؛ حضرت آقا فرمودند باید خودمان برویم بسازیم؛ من حالت این دوستان را فراموش نمی‌کنم که آنچنان جا خوردند و گفتم ما برویم بسازیم. حضرت آقا با این نگاه، از ابتدا معاونت خودکفایی را در ارتش ایجاد کردند.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: بیگانگان طی ده‌ها سال این باور را در جوانان ما نهادینه کرده بودند که ما نمی‌توانیم و قادر به تولید هیچ چیز نیستیم؛ اما ببینید امروز ما به خودکفایی رسیده‌ایم.

وی تصریح کرد: دشمن از ابتدای پیدا شدن زمینه انقلاب اسلامی، عملیات‌های مختلفی را برای مقابله با آن آغاز کرد، از همان آغاز شمشیر را از رو بست و تحریم‌ها از همان زمان شروع شد؛ آن‌ها نمی‌خواستند انقلاب اسلامی ادامه پیدا کند؛ چون اسلام را می‌شناختند.

سردار شیرازی انگیزه توانستن را از خود توانایی مهمتر دانست و افزود: مهمتر از توانمندی که امروز به واسطه نگاه عمیق فرمانده معظم کل قوا داریم، این است که ما به این امید و انگیزه رسیده‌ایم؛ انگیزه جوانانی که امروز چه در بخش تولید و چه تعمیر قطعات نظامی کار می‌کنند، باعث افتخار است. وجود این انگیزه نعمت بزرگی است، ظرفیت نظام اسلامی ظرفیت بی‌نظیری است که باید مورد استفاده قرار گیرد؛ ظرفیتی که ما در نیروهای مسلح امروز الحمدالله داریم با تجربه ۴۰ ساله و با ادامه این روند که نمونه‌اش این انگیزه و توان و علاقه شما در کار است، وضعیتی حاصل خواهد شد که دشمن هرگز تصور آن را نخواهد کرد.

رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر استفاده بهینه از نیروی جوان سرباز اشاره کرد و گفت: همین تربیت نیروهای جوان متدین، پایه کار، معتقد و با انگیزه بالاترین سرمایه ماست؛ این جوانان در اختیار ما قرار گرفتند و باید آن‌ها را دریابیم و بشناسیم و درست به کار بگیریم که هم خودمان استفاده ببریم و هم انگیزه‌ای در آن جوان ایجاد کنیم؛ یعنی جوان ببیند یک توان و تخصصی دارد که مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما وظیفه داریم این زمینه را برای او مهیا کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار